Serieforum.se

Sveriges största serieforum
Aktuellt datum och tid: tis 07 sep 2010, 02:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Spider-Man på svenska
InläggPostat: sön 13 jun 2010, 14:03 
Very Fine
Användarvisningsbild

pogono skrev:
Jag fick mitt ex av Spiderman 2010-2 med posten i fredags.

Bra då finns den väl i affären snart. [:)]

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

InläggPostat: mån 14 jun 2010, 16:44 

Jag blev så irriterad på Brand New Day konceptet så jag slutade läsa där och om jag vill börja igen så ligger jag ju så grymt långt efter nu med tanke på hur många nr dom börjat ge ut varje månad. Vart i handlingen börjar den svenska tidningen?

InläggPostat: tis 15 jun 2010, 19:22 
Fair

Spider-Man 2 2010 innehåller Amazing Spider-Man #589 (Marked) och #592 (24/7, del 1).

Tycker fortfarande att Egmont borde öka sidantalet, göra mer reklam för tidningen samt utöka med fler titlar.

Vad vill de ge ut i Spider-Man väg? Några hardbacks kanske med gamla historier eller följetonger som inte finns på svenska?

Man får väl fortsätta sukta men vore kul om Egmont kunde presentera någon plan med sin guldsits att få ge ut Marvel i Sverige igen.

InläggPostat: fre 09 jul 2010, 20:02 
Användarvisningsbild

brain skrev:
Tycker fortfarande att Egmont borde öka sidantalet

Håller med där. Ungefär 30 sidor till skulle vara lagom. Men då kanske tidningen skulle gå upp i pris. Jag vill inte att den ska kosta mer än 50 kronor. 50 kronor är redan dyrt. Men jag köper tidningen ändå.

- Rorschach

InläggPostat: fre 16 jul 2010, 16:17 
Fine
Användarvisningsbild

Jag har köpt två nya spindelmannentidningar de senaste 5-7 åren. Det första av detta råkade bli Schibstedts (eller hur de nu stavar) sista. Det gav mersmak men ingen fortsättning. Det andra numret var Egmonts första efter nystarten. Ett hyfsat nummer men det gav ingen direkt mersmak och efter att ha bläddrat i nr. 2-2010 i affären så kommer det nog dröja länge innan det blir fler nya nummer. I alla fall om de inte sänker priset.

Däremot så köpte jag just ett gammalt nummer från '85 på loppis härom veckan. En crossover med Spindeln och Red Sonja som jag inte läst på säkert 15år, det skall bli kul.

SE HELA LISTAN! http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=13&t=2501

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 10:22 
Very Good
Användarvisningsbild

Nyss på hallmattan.

Bild

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 10:33 
Fine
Användarvisningsbild

pogono skrev:
Nyss på hallmattan.

Levereras tidningen sådär oskyddad? Jag funderade på att ta upp en prenumeration, men nu blir jag osäker. Om jag får hem skadade tidningar väljer jag hellre exemplar själv i butiken.

Edit: Citeringen blev lite galen.

Alltid på jakt efter svenska Marvel-titlar från 1984-2010 i Near Mint- 9.2 eller bättre. Se http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=13&t=5554 för exakta titlar, årgångar och nummer. Skicka PM eller svara direkt i tråden.

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 14:59 
Very Good
Användarvisningsbild

Ja, den kommer helt oskyddad. Adresseringen består av två stora klisterlappar på baksidan, som dock går att dra bort lite försiktigt. Jag hörde mig för med kundtjänsten och de kunde inte skicka i påse. Det säger väl en del om vilken koll Egmont har på en del av sina kunder. Med tanke på hur de hanterar tidningarna i butik, så ids inte jag jaga runt efter ett felfritt ex. utan det får bli den här chansningen. Det här numret fick ett stött hörn och det blev lite märken i pappret efter etiketten. Dessutom tänker jag läsa tidningen...

En lysande affärside för någon: www.mintservice.com – Beställ dina tidningar i garanterat NM, baggad och boardad.

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 15:07 
Fine
Användarvisningsbild

pogono skrev:
Ja, den kommer helt oskyddad. Adresseringen består av två stora klisterlappar på baksidan, som dock går att dra bort lite försiktigt. Jag hörde mig för med kundtjänsten och de kunde inte skicka i påse. Det säger väl en del om vilken koll Egmont har på en del av sina kunder. Med tanke på hur de hanterar tidningarna i butik, så ids inte jag jaga runt efter ett felfritt ex. utan det får bli den här chansningen. Det här numret fick ett stött hörn och det blev lite märken i pappret efter etiketten.

Jag förstår varför serietidningsbranschen går på knäna. Tror de att alla är 6 år och helt omedvetna om skick?
De borde inte få ha prenumerationstjänster med så dålig service. Genant.

Alltid på jakt efter svenska Marvel-titlar från 1984-2010 i Near Mint- 9.2 eller bättre. Se http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=13&t=5554 för exakta titlar, årgångar och nummer. Skicka PM eller svara direkt i tråden.

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 15:08 
Very Good
Användarvisningsbild

Uff, såg nu också att omslaget har runt 20 stycken millimeterstora, runda märken i raka rader. Kanske från ett transportband på posten.

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 15:24 
Very Good
Användarvisningsbild

Sverige är på tok för litet för en fungerande direct market-distribution. Då borde det logiska bli leksaker-med-serietidning på Ica och bra prenumerationstjänster för serieintresserade. Nu har vi istället leksaker-med-serietidning, ett par titlar med upplageproblem (antar jag) och en kärnmålgrupp som prenumererar direkt från USA.

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 15:34 
Fine
Användarvisningsbild

Jag har inte först nåt nummer än, men tänkte försöka mig på denna. Kan jag hoppa på, eller är det del två eller nåt, så jag först borde skaffa nmr 1 & 2?

InläggPostat: fre 30 jul 2010, 15:46 
Very Good
Användarvisningsbild

Adresseringen ser rätt epa ut...
Bild

InläggPostat: tor 05 aug 2010, 21:06 
Användarvisningsbild

Med tanke på hur mycket tidningen kostar tror jag att de inte har råd med att plasta in tidningen. Det skyhöga priset på 50 riksdaler symboliserar ju att det blivit sämre tider. På tal om tråkiga händelser med Spider-Man tidningen. I mitt exemplar av nr 3 finns det gula fläckar här och där i tidningen. Vandalism, feltryck eller dålig vård? Köpte den på ICA om den informationen är nödvändig.

- Rorschach

InläggPostat: tor 05 aug 2010, 21:15 
Fine
Användarvisningsbild

Mjällvudd skrev:
Med tanke på hur mycket tidningen kostar tror jag att de inte har råd med att plasta in tidningen. Det skyhöga priset på 50 riksdaler symboliserar ju att det blivit sämre tider. På tal om tråkiga händelser med Spider-Man tidningen. I mitt exemplar av nr 3 finns det gula fläckar här och där i tidningen. Vandalism, feltryck eller dålig vård? Köpte den på ICA om den informationen är nödvändig.

Jag skulle iofs hellre betala 60-70kr för en tidning i bra skick än något som jag kan låta hunden hämta in mellan käftarna. 50kr för en trasig tidning är genant, oavsett hur dåliga tider det är. Är det SÅ dåligt, så ska de lägga ner och låta någon annan ta hand om det.

De gula fläckarna känns väl som feltryck på något sätt va?

InläggPostat: tor 05 aug 2010, 21:32 
Användarvisningsbild

APenny4YourThoughts skrev:
De gula fläckarna känns väl som feltryck på något sätt va?

Kände efter strax efter jag läste ditt inlägg. Kan inte riktigt sätta fingret på om det är klotter eller feltryck. Jag tände en stark lampa och det såg ut som att färgen inte hade varit där ursprungligen. Kan vara tusch som torkat. Tidningen må ha legat bland barntidningar och på en låg nivå, men jag har en känsla av att brottet har begåtts av tonåringar. Säkert såna där typer som klagar på skolan i onödan. Jag är inte 100% säker på om det är vandalism, men risken är stor. Hoppas att det är feltryck, för vandalism tolererar jag inte!

- Rorschach

InläggPostat: tor 05 aug 2010, 21:38 
Fine
Användarvisningsbild

Jag hade gått tillbaka med tidningen oavsett och begärt ett nytt ex eller pengarna tillbaka. Sån är jag.

InläggPostat: tor 05 aug 2010, 21:43 
Användarvisningsbild

APenny4YourThoughts skrev:
Jag hade gått tillbaka med tidningen oavsett och begärt ett nytt ex eller pengarna tillbaka. Sån är jag.

Ska undersöka de andra exemplaren av tidningen på ICA i morgon för att se om det är samma sak med alla.

- Rorschach

InläggPostat: fre 06 aug 2010, 10:03 
Very Good
Användarvisningsbild

Tar man 50 kr för en tiding som premurant ,då har man rätt till få den im samma skick som affären .
När jag premureade på marvel tidningarna under 90 talet och början på 2000 talet fick man dom i ett vit kuvert .

Om alla maila egmint kundtjänst och klagar så borde det bli ändring ,trots allt ,är ju försäljningen det handlar om .
Mindre som premurerar ,mindre som köpper ,mindre pengar in ,och mindre vinst för egmont.

Kan nämna köppte nya hälge,kalle anka och elvis i willys i ystad .
Skulle packa ner så låg tidningarn under matvarorna i kassan ,hälge utan omslag ,elvis så full av veck att det var bara att begära nya tidningar ,vilket jag fick .
Ka klarade sig,måste va för plasten och det dumma plast spelet

InläggPostat: fre 06 aug 2010, 15:38 
Användarvisningsbild

Brukar det inte vara så att prenumeranter betalar billigare än dem som köper i affären?

Angående de gula fläckarna. Jag besökte ICA idag och gick i full hast till serietidningshyllan. Det låg några nr kvar och de undersöktes och jämfördes. De gula fläckarna var på samma ställe och nu råder det inga tvivel om att det är feltryck. En kompis säger att feltrycket kan få tidningen att bli värdefull i framtiden, men det tvivlar jag på. Ähh, mitt exemplar av nr 3 ska jag behålla oavsett.

- Rorschach

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]