Snabbfrågor

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
trimble
Very Good

Re: Snabbfrågor

Inläggav trimble » tor 24 jun 2021, 08:04

Har samma fel på mina böcker också så det bör gälla för hela utgåvan?

Användarvisningsbild
Coppas
Fine

Inläggav Coppas » tor 24 jun 2021, 20:39

Där ser man. Tack för svar, då vet jag.

Man får väl ta fram dymon och skriva ut i minsta storleken och dra dit på ryggen.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman

trimble
Very Good

Inläggav trimble » tor 24 jun 2021, 21:39

Haha, tack för tipset, då får man försöka att leta rätt på en Dymo?

Användarvisningsbild
pogono
Fine
Kontakt:

Inläggav pogono » lör 10 jul 2021, 16:41

Det måste vara hela upplagan. Jag har precis satt över en egentillverkard etikett.

Coppas skrev:Fick hem de fyra befintliga böckerna om Silas Corey.

Visade sig att på Zarkoffs testamente del 2 så har Egmont gjort en miss såtillvida att titeln på ryggen lyder Aquilamysteriet del 2, dvs. man har råkat ta titeln från den tidigare boken. I sig inget som påverkar läsvärdet, men det ser ju lite konstigt ut i bokhyllan. […]

Frågan är då om detta fel bara är på ett fåtal exemplar eller om det är så på hela utgåvan?

Användarvisningsbild
Coppas
Fine

Inläggav Coppas » sön 11 jul 2021, 12:50

Liten rättelse från min sida. Hade första boken sedan tidigare och de var de tre återstående jag fick nu. Jag beställde då dessa böcker via Bokus och påpekade även för dem att det fanns en avvikelse. Med tanke på det som nämnts ovan så verkar det ju tyvärr alltså gälla hela upplagan.

Som tur är så inträffar dylikt ganska sällan, men när flera böcker i en serie ges ut samtidigt så ökar sannolikt risken för denna typ av missar. Föreställer mig att inte heller Egmont tycker det är kul. Det här lär ju heller inte bli någon ny treskilling banco så det blir som det blir att den som vill fixar till ryggen på egen hand.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » sön 11 jul 2021, 20:19

Coppas skrev:Som tur är så inträffar dylikt ganska sällan, men när flera böcker i en serie ges ut samtidigt så ökar sannolikt risken för denna typ av missar. Föreställer mig att inte heller Egmont tycker det är kul.
Jo, sånt här händer ibland och ofta just på omslag, i titlar mm, där man ”minst” anar det. Just den här vurpan tillägnades definitivt några svordomar på redaktionen.

Återgå till "Frågor och svar"