Ikea Kallax

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Ikea Kallax

Inlägg av mib »

Hejsan!

Är det någon som har exakt innermått på höjden av kuberna? Försöker gärna slippa åka till Ikea om de ändå är för trånga. Mina högsta böcker är 330mm så allt där över är bra [:o)]

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ ... #/20275885

- Mikael
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ikea Kallax

Inlägg av BoJustBo »

335x335mm. Passar istort sätt alla seriealbum förutom vissa enorma amerikanska söndags seriestrips samlingar eller "Artist's Edition"s.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Ikea Kallax

Inlägg av mib »

BoJustBo skrev:335x335mm. Passar istort sätt alla seriealbum förutom vissa enorma amerikanska söndags seriestrips samlingar eller "Artist's Edition"s.


Super tack, då vet jag. Nu blev det helt plötsligt ganska intressant att sticka till Ikea med frugan en runda.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Ikea Kallax

Inlägg av Sandblaster »

Du får till och med plats med amerikanska serieboxar (shortboxes) i de där Kallax kuberna. Varning för att du måste damma dem ofta om du väljer svart ;)

Annars är Hemnes seriens 6-plans bokhylla ett hyfsat val för den som har mycket med böcker i vanlig bokstorlek.
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Skriv svar