Om bokläsande och vad du läser just nu?

Diskussioner om vanliga böcker och trycksaker.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Re: Om bokläsande och vad du läser just nu?

Inläggav Rufus » ons 28 apr 2021, 18:20

Oxen bok 4 Lupus av Jens Henrik Jensen. Riktigt bra och spännande dansk deckare. Men extremt lång, nästan 600 sidor.

Användarvisningsbild
zlv
Fine

Inläggav zlv » ons 28 apr 2021, 21:04

Efter att ha betat av några klassiker (J. Joyce & L.Tolstoj), ska jag ge mig på Robert Jordan's "Wheel of Time" :arrow:

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 28 apr 2021, 21:28

Varning, Robert Jordan var en sådan som skrev böcker efter betalning, dvs det handlade bar om vad han kunde pressa fram i en dåvarnda fantasy uppgång, visst kan man väl läsa de absolut grundläggande, men tyvärr fortsatte ju karln det till han dog.

Riktigt jäkla dålig fantasy, visst det fanns andra som gjorde samam sak och gav sig på fantasy för att det var inne såklart tom sämre som ändå gavs ut i Sverige.

Robin Hobb rekomenderas isf om svenska behövs, jo det var menat att man skulle tro det var en man som skrev, men det avslöjades att det var ett psuedonym för en hon som redan kändes till, men det är mycket bättre, på den tiden var det i princip hennes fantasyböcker och Game of Thrones, som ju hette så men enklare att förstå idag.
På engelska finns fler, men varning! jag tror du kommer märka detta brödskrivande själv och billiga stil, visst fanns det fans, men jag skulle säga att det var lite Harry Potter dvs man hade aldrig läst genren och skulle plötsligt blev helt jävla galen i det här och dessutom då skita i verkligheten. Sånt händer ju rätt ofta.
9mm, i'm never further away than that.

Återgå till "Böcker och trycksaker"