Varningar för serieauktioner på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Grumme »

Agentum skrev: ...och hur UlfK är polis och vill förstöra Fantomensammlingar på fritiden med eldkastare.


En eldkastare som säkerligen drivs av miljövidrigt bränsle utvunnet från små föräldralösa barn. [:p]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

Agentum skrev: antagligen pratas det nu utanför forumet om hur hemskt det är här och hur vi gaddar ihop oss, och hur UlfK är polis och vill förstöra Fantomensammlingar på fritiden med eldkastare.


Så rätt, så rätt... [xx(]
Petervictoria och en vän till honom från Lund (gissa vem! [:o)] ) jobbar just nu intensivt att via mail och Facebook skrämma bort kunder från mig och folk från Serieforum.

Jag undrar ganska ofta hur långt (eller kanske lågt) vissa är villiga att gå för något så obskyrt som serietidningar...?
När går för långt kan det bli väldigt skrämmande.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev: och hur UlfK är polis och vill förstöra Fantomensammlingar på fritiden med eldkastare.


Jag skulle nog snarare hälla mjölk på dem. Det får klamrar att börja rosta, papper att buckla sig, klibba ihop och mögla, och det luktar fruktansvärt. Men de finns kvar - så man får själv slänga dem, vilket är det som gör riktigt ont. Eldar man upp tidningar blir det bara lite aska kvar, det känns underligt nog inte lika mycket. Man måste tänka psykologiskt när man gör människor illa. :twisted:
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Just, jag glömde hur ond och beräknande du är. :-D
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev:Just, jag glömde hur ond och beräknande du är. :-D


Man mår bäst när man gör det man är bra på. [;)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Magnus »

Ellingen skrev:Så rätt, så rätt... [xx(]
Petervictoria och en vän till honom från Lund (gissa vem! [:o)] ) jobbar just nu intensivt att via mail och Facebook skrämma bort kunder från mig och folk från Serieforum.

Jag undrar ganska ofta hur långt (eller kanske lågt) vissa är villiga att gå för något så obskyrt som serietidningar...?
När går för långt kan det bli väldigt skrämmande.



Manipulera och vilseleda verkar vara dessa två herrars melodi.

Om de har lättledda kompisar så går på sånt snix-snax så är det frågan om de skulle trivas här på forumet.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Nima »

Det är tråkigt att det ska behöva gå så långt som det gör ibland.

Detta är Sveriges största forum för serieintresserade, och en rätt viktig plats för serie-Sverige.
Jag skulle vilja se nya avatarer här.

Men sköter man sig inte och är respektlös mot sina medforumiter så ryker man.

Kvalitet framför kvantitet.

Men nog om det. Förhoppningsvis återgår nu tråden till att handla om varningar för serieauktioner. Jag är trött på att den ska handla om att Ellingen står bakom dittan och dattan och orkanen Gudrun och jag vet inte vad [:o)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av rdbulldozer »

Själv har jag varit mindre aktiv på senare tid. Jag tappar lite lusten när jag ser att seriebråken aldrig tar slut. Som jag ser det är det inte bara dem som stängts av från forumet som ibland beter sig barnsligt. Tex gillar jag inte när man fortsätter att driva med dem man stängt av utan att de får försvara sig (speciellt inte när moderatorer gör det). Om vi nu är så bra här på forumet borde vi stå över skitpratet (eller hantera detta utanför åtminstone)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Magnus »

kungnima skrev:Det är tråkigt att det ska behöva gå så långt som det gör ibland.

Detta är Sveriges största forum för serieintresserade, och en rätt viktig plats för serie-Sverige.
Jag skulle vilja se nya avatarer här.

Men sköter man sig inte och är respektlös mod sina medforumiter så ryker man.

Kvalitet framför kvantitet.


Mycket bra sagt!

Oavsett om man är värsta elitsamlaren, med Sveriges finaste Fantomen-samling, eller om man är Pelle 10 år, som har 50 st. Kalle Ankas Pocket.
Alla skall sköta sig och visa respekt för varandra!
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av burnout »

Ellingen skrev:
Petervictoria och en vän till honom från Lund (gissa vem! [:o)] ) jobbar just nu intensivt att via mail och Facebook skrämma bort kunder från mig och folk från Serieforum.



Har vi någon länk? kan vara lite kul att se vad som skrivs (om man ser det utan att bli medlem)
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

rdbulldozer skrev:Själv har jag varit mindre aktiv på senare tid. Jag tappar lite lusten när jag ser att seriebråken aldrig tar slut. Som jag ser det är det inte bara dem som stängts av från forumet som ibland beter sig barnsligt. Tex gillar jag inte när man fortsätter att driva med dem man stängt av utan att de får försvara sig (speciellt inte när moderatorer gör det). Om vi nu är så bra här på forumet borde vi stå över skitpratet (eller hantera detta utanför åtminstone)


Lägg dig platt på marken och låt mig ösa skit på dig ett tag så är jag ganska övertygad om att du också tröttnar till sist. Och försöker göra något åt det.
Det är sååååååå lätt att stå utanför och gnälla på andra.

(ledsen men nu blev jag förbannad)
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Du kan ofta läsa en Facebooksida några minuter iaf innan de kastar ut dig har jag märkt.

Jag tror att de får svårt att få folk här som är etablerade att bry sig, andra kanske, för det är ju alltid svårt att bedömma vad som är sant eller inte.

Ärligt talat förstår jag inte varför Ellingens Fantomen 1a kunde leda till alltihop, och slutligen till att hela forumet är korrupt och det är fel på alla här.

Men men, livet går vidare, som jag skrev de är ju fria att starta upp et teget forum som passar deras intressen, det är ju helt enkelt så att det här blivit främst ett läsforum och klart mindre ett samlarforum.

Det är ju vi aktiva här som fört det åt den riktningen så det är ju inget överlagt anser jag iaf.

Hade massor av oss bara varit skicksamlare hade forumet sett annorlunda ut helt enkelt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av rdbulldozer »

Ellingen skrev:
rdbulldozer skrev:Själv har jag varit mindre aktiv på senare tid. Jag tappar lite lusten när jag ser att seriebråken aldrig tar slut. Som jag ser det är det inte bara dem som stängts av från forumet som ibland beter sig barnsligt. Tex gillar jag inte när man fortsätter att driva med dem man stängt av utan att de får försvara sig (speciellt inte när moderatorer gör det). Om vi nu är så bra här på forumet borde vi stå över skitpratet (eller hantera detta utanför åtminstone)


Lägg dig platt på marken och låt mig ösa skit på dig ett tag så är jag ganska övertygad om att du också tröttnar till sist. Och försöker göra något åt det.
Det är sååååååå lätt att stå utanför och gnälla på andra.

(ledsen men nu blev jag förbannad)


Jag förstår att man blir ledsen när någon smutskastar en, det blir jag med. Jag har faktiskt också varit måltavla för smutskastning en gång i tiden (leta så finner du) då tjafsade jag tillbaka, men så fort den personen blev avstängd så var det självklart för mig att inte ge mig på denne något mer. Vi måste göra som kungen "vända blad och gå vidare". Ju mer vi pratar om "dem" i nedlåtande ton, desto mer bränsle slänger vi på elden och om någon känner sig utsatt för förtal borde väl kanske en polisanmälan vara på sin plats?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Lägg ner det överdrivna snacket, det är ingen som ärekränkt nån, och varför trro du att du kan komma och dömma folk?

Vill du inte var på forumet så slipper du, annars ka ndu ju låta bli att läsa precis allting då helt enkelt som jag brukar få tillsagt mig.

Det är lätt att vara herr rättrådig och prata om kungen och sånt nonsens om det kvittar för en.

*tummen ner*, men det är ju bar aet du är så ultravuxen så du kan rädda alla här från att förstöra forumet du inte deltar i.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av rdbulldozer »

Tror du skall läsa inläggen lite mer noggrant agentum. Mitt inlägg gick inte ut
på att ellingen kränkt någon utan snarare att han känner sig kränkt och därmed bör överväga polisanmäla. precis som du ofta gör ville jag bara uttrycka vad jag känner, toleranta människor accepterar att vi tycker olika men du gör genast ett angrepp på min personlighet(på tal om att döma). Jag tror jag kan klara det men om vi på forumet kör den stilen så tror jag att folk kommer att dra sig från att delta och kanske istället börjar lyssna på dem andra.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

rdbulldozer skrev:
Ellingen skrev:
rdbulldozer skrev:Själv har jag varit mindre aktiv på senare tid. Jag tappar lite lusten när jag ser att seriebråken aldrig tar slut. Som jag ser det är det inte bara dem som stängts av från forumet som ibland beter sig barnsligt. Tex gillar jag inte när man fortsätter att driva med dem man stängt av utan att de får försvara sig (speciellt inte när moderatorer gör det). Om vi nu är så bra här på forumet borde vi stå över skitpratet (eller hantera detta utanför åtminstone)


Lägg dig platt på marken och låt mig ösa skit på dig ett tag så är jag ganska övertygad om att du också tröttnar till sist. Och försöker göra något åt det.
Det är sååååååå lätt att stå utanför och gnälla på andra.

(ledsen men nu blev jag förbannad)


Jag förstår att man blir ledsen när någon smutskastar en, det blir jag med. Jag har faktiskt också varit måltavla för smutskastning en gång i tiden (leta så finner du) då tjafsade jag tillbaka, men så fort den personen blev avstängd så var det självklart för mig att inte ge mig på denne något mer.

Minns mycket väl så behöver inte leta. Tycker inte det är självklart att vi skall sluta berätta vad dessa ej helt seriösa personer sysslar med.
Gör vi det - får ingen reda på vad de gör.
Avstängning sker efter omröstning bland moderatorerna - då har du på sätt och vis förbrukat din rätt skriva här.
Det skulle bli fel om avstängning skulle bli en form av "belöning".
rdbulldozer skrev:[Vi måste göra som kungen "vända blad och gå vidare". Ju mer vi pratar om "dem" i nedlåtande ton, desto mer bränsle slänger vi på elden och om någon känner sig utsatt för förtal borde väl kanske en polisanmälan vara på sin plats?

Nja, tycker väl inte det är rimligt att Polisen skall behöva lägga resurser på sådant trams - de behövs mycket bättre på annat håll.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Jag försvarar inte Ellingen utan att det kan stormas in här och levas rövare och sen att vi byter några mest skämtsamam ord om saken senare ja då dyker du upp som gubben ur lådan och varnar oss för ärekränkningar osv.

Jag kan lova att ingen advokat tar upp ett fall på det vi skrivit här om dem, några var nyfikna på vad de skrivit på Facebook, personligen orkar jag inte bry mig.

Jag skrev rakt åt dem båda vad jag tyckte när de var här inne och det har inte ändrats, så anmäl mig bara om det är så.

Deras vidare öden lär jag inet följa, du tar i för mycket, du måste förstå att det var lite speciellt när personer helt enkelt sätter sig och utmanar alla i ledningen tills de blir bannade, vilket de ville självklart.

Jag känner inet dig, jag kan bar basera det jag skrev på vad du skrev om hur alal andra här skule bete sig för tat du skulel besöka forumet, vilket du ju inte gjort på länge då det ju är så eländigt.

Jag är övertygad om att forumet överlever detta, intresset för hur exakt fina samlingar folk har och sånan rangordningar har alltid varit lågt här.

Andra kanske lyssnar absolut, frågan är om de ändå hade kommit hit då de troligen också är skicksamlare, Elingen är ju inte en höjdare här, han är en medlem, hans affärer har inget med forumet att göra alls.

I övrigt, strunt samma, blev du stött så får jag ursäkta, men jag tycker inte ledningen gjorde ett övertramp, kolla hur de gör under själva provokationen tex.

Du ska veta att på en del forum så är du ute på 5 minuter om du kör den stilen, kan var svårt tat förstå, men som det skrevs tidigare detta är inte en demokrati, forum är inte demokratiska.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Magnus »

Ellingen skrev:Tycker inte det är självklart att vi skall sluta berätta vad dessa ej helt seriösa personer sysslar med.
Gör vi det - får ingen reda på vad de gör.
Avstängning sker efter omröstning bland moderatorerna - då har du på sätt och vis förbrukat din rätt skriva här.
Det skulle bli fel om avstängning skulle bli en form av "belöning".


Håller absolut med.

Låtsas vi att de avstängda inte finns så blir det liksom något konstigt i stämningen.
Som en viktoriansk, engelsk snobbmentalitet, där man inte skulle låtsas om att man känt personer som fallit ur "lämplig" umgängeskrets.

Det är nyttigt och nödvändigt att vi kommenterar vad avstängda personer gör, givetvis då sådant som påverkar serie-Sverige i stor eller liten omfattning.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Kung Orne I »

Här är en Facebook-sida där man hackar på Ellingen (tror jag):

http://www.facebook.com/home.php?#!/pag ... 6882747239
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av rdbulldozer »

ellingen: Jag håller med om allt du skriver i föregående inlägg; jag tycker också vi kan informera om dåliga erfarenheter men jag tycker inte vi skall sänka oss till deras nivå. Jag tycker vi skall få in mer positiv om medlemmarna än negativt om dem som inte är medlemmar. Därför vill jag säga följande: ellingen är en fantastisk kunnig seriesäljare. Mina erfarenheter av affärer med honom är exceptionellt goda. Den fantomenetta jag bytte till mig av honom är den finaste serietidning jag äger. Nu är jag sugen på att bjuda på några av hans fantomenauktioner han har ute. Agentum är inte så dum han heller; vi tycker inte alltid lika men vi kan ändå vara med på samma forum. Förövrigt vill jag tillägga att jag varit inne på serieform i princip varje dag sedan jag blev medlem 2005( vet inte vart agentum fått info om nåt annat). Serieforum har gett mig otroligt mycket nöje och kunskap och även om det kommer att dröja till 2030 innan jag når 7000 inlägg hoppas jag att få vara en del även i fortsättningen
Senast redigerad av 3 rdbulldozer, redigerad totalt 0 gång.
Skriv svar