Varningar för serieauktioner på Tradera

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Jag vill tydliggöra att vi från moderatorernas håll inte på något sätt bryr oss om det som för Petervictoria och Leland verkar vara huvudpunkten - vem som gjort vad och om någon kör med fulare knep än någon annan - det får ni göra upp själva, gärna utanför forumet. Det är inte vår sak.

Vi vänder oss mot att man bryter mot forumets huvudregel:

Huvudregeln för Serieforum.se är att alla skall trivas. Emellanåt när man diskuterar kan känslorna ta överhanden och det har vi naturligtvis en förståelse för. Men försök att behandla dina medforumiter på ett civiliserat sätt även om du är upprörd.


Klarar du inte av det får man en varning. (Blir du arg för att du får en varning - ja, då kan vi tyvärr inte hjälpa dig. Livet är inte rättvist. Skaffa en hjälm. Kanske du till och med borde fundera på om problemet ligger hos dig?)

Vi förutsätter helt enkelt att våra medlemmar klarar av att skilja på sak och person och bete sig hyfsat oavsett om det kokar inombords - som vuxna människor förväntas kunna.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

I AM HAMILTON och detta är i serieforumets intresse. ^^
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Leland skrev:I AM HAMILTON och detta är i serieforumets intresse. ^^


Och för att förklara och förtydliga än mer - så här gör man när någon postar något som enbart är ämnat att provocera:


[:D]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Leland skrev:I AM HAMILTON och detta är i serieforumets intresse. ^^

Men alltså inser du inte att det inte är ett enat forum, visst flera känner säkert varandra och håller varandra o9m ryggen osv, men alltså om du ska snacka att alal här ljuger och håller god min har du fel.

Vilket serieforum föredrar du då i landet, tyvärr är det så att man får ge sig lite för att få nånting ibland, det vimmlar inte med serierelaterade forum särskilt inte på svenska.

Alla har väl sin idé hur de skulle vilja ha det, jag med, men så funkar det inte isf får man starta eget.

Du kanske vill ha ett forum där man diskuterar graderingar på auktioner osv, finns i USA bla, de diskuterar bara sånt kring samlande och värderingar och som sagt graderingar.

Men alltså jag trro du om du nu tror nån ens kan nå dina höjder kan få ihop lite folk här med i nån tråd om sånna saker, ta upp en auktion och berätta bara vad som är fel graderat osv.

Jag känner nte till Ellingen mycket han deltar lite i resetn av forumet med dock, och PV vet jag knappt nåt om då han bara rasar eller är satt i nån form av statisk rättshaveristläge, att han berättar en massa om sina Fantomen märks inte, och jag tror ingen skulel bli ledsen om han visade upp dem och gjorde det heller.

Jag är en outsider här så jag vet ungefär vad som är vad och du ska veta att du inte är missgynnad, tvärtom.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

APenny4YourThoughts skrev:
Agentum skrev:Hallå här hur många varningar får de här utan åtgärd, jag hade varit bannad för länge sen och jag ser inte att de här bidrar nånting till forumet överhuvudtaget, det skiljs verkligen på folk.
[...]
Forumet är en enad grupp va?, ingen skriver som den tycker, det kan du stoppa upp nånstans, för det är vad jag i princip alltid gjort och i massor av fler inlägg än dig och i massor av fler ämnen om serier än ni verkar kunna diskutera.
[...]
Alltså jag blir sur på forumet jag med då det pågår nån jävla värdering av folk här trots att det alltid ska låta som motsatsen. varninga typ 4-5 ggr i rad osv och man fortsätter gå på alla i princip, tom UlfK som är ytterst försiktig smädas om hur han tar styrningen.


Att alla skulle bedömas och behandlas lika just här på Serieforum ur något sorts rättviseperspektiv är nog inte troligt. Det görs ingen annanstans i samhället. Om någon här har lyckats hålla din barnatro kring det levande genom alla dina inlägg är du att gratulera. [^]

Likabehandling har i sig inget rättvisevärde heller för den delen. Det som är rättvis behandling av dig är förmodligen inte identiskt med vad som är rättvis behandling av mig.

Att dela ut varningar och tolka forumregler är i slutändan subjektiva beslut som du medger moderatorerna fri rätt över när du ansluter till forumet. Det kan man gilla eller inte gilla. Givetvis förekommer personliga kontakter och ryggdunkande även på ett forum. För den som drar nytta av det är det "kompis" och inget konstigt, för den som drar det kortare strået är det "fjäsk och särbehandling". Den som står i mitten och ska avgöra (moderatorn i det här fallet) tar det bästa beslutet, efter sin förmåga, och tror att den är objektiv och rättvis.

Välkommen till den rådande Internet-demokratin, en direkt spegel av ALLA former av maktutövning i konungariket Sverige.

Äsch men man ser vad man ser, det är olika på vem man är, och nej jag inbillar mig inte att det är en demokrati, det fattar jag fullt ut och det vet du. [;)]

Det är en hiearki det fåniga menar jag är allt flamsande om hur likställt allt ska vara osv, håll hellre käften än att ljug sånt, jag orkar inte med folk som bara jamar med och ska vara snälla mot alla åtminstonde på ytan, fast de är elakae än vem som helst som visar det egentligen.

Samhällets spelregler och jag har aldrig funkat bra så jag faller ofta utanför, jag sa inte rätt sak, jag skrattade inte med, jag höll inte med när jag skulle osv, jag satt inte och nickade med i lögnerna osv.

Idag är ju EQ det finaste som finnst, så sånna som jag får se upp, jag spelar inte spelet.

Så du behöver inte förklara för mig vad som råder, men alltså det är för sånna som dig jag är här, du har nåt att säga och det käns som att du menar det, mähän kan jag hitta varsomhellst. [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

Förstår inte var du får det ifrån? Jag blev inblandad i något jag inte har något med att göra från början. Jag försvara egentligen både PV och Ellingen, så det så.

Missgynnad.. Jag (och du) äger forumet, vi ger av vår tid och åsikter till....forumet....dvs forumet....är ingenting utan oss...och då finns inget att administrera...ingen puls, inga medlemmar. Få skapar så mycket debatt på denna sida som jag...provocerande? Ja kanske....men det är sant och folk tycker det är kul.
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Jag har aldrig sett dig förr så jag kännde inte till att du skapar så mycket debatter, det är väl bara här i denna tråd du finns?

Sen är det möjligt tat du inet läser serier som många andra här, det har blivit lite så att det här är ett forum främst för läsare, samlarna har liksom inte hamnat här.

Du är säkert ärlig men jag tror du kanske överskattar vad du betyder för forumet, eller inte med tanke på att du får köra rätt hårt och ändå biter dig fast.
Jag vill egentligen inte stänga ut dig heller då jag ju är av samma karraktär, men jag är lägre på rankingen så att säga trots att jag har oerhört många fler inlägg på forumet.

Det här handlar ju om att känna rätt personer och sånt som är utanför forumet naturligtvis, jag känner inte en enda här hehe och det är ju skillnad det.

Så för min del kör på, men om du menar allvar med serier får du gärna delta i forumet i övrigt med, för som du säger lite "tuffare" ton har ingen dött av, det behöver ju inte innebära världskrig för att man inte tycker likadant, jag retas mest av folk som tydligt tycker lika som de andra för att uinte hamna utanför eller slickar fötterna på en överordnad så väldigt tydligt för att kanske en dag få säg modstatus.

Ok, vi släpper det då, och låter showen gå vidare, dock håller jag inte med om att LR26 är dummare än ett tåg, han är klart mer öppet kritisk än väldigt många här angående saker, sen om man inte håller med är en sak.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av jens-olof »

Leland skrev:Missgynnad.. Jag (och du) äger forumet, vi ger av vår tid och åsikter till....forumet....dvs forumet....är ingenting utan oss...och då finns inget att administrera...ingen puls, inga medlemmar. Få skapar så mycket debatt på denna sida som jag...provocerande? Ja kanske....men det är sant och folk tycker det är kul.


Vem i all världen har inbillat dig att folk tycker det är kul med provokationer?
Under valet så pratade Miljöpartister, Sverigedemokrater, Piratpartister, Moderater, Sossar osv i "Loungen",
och vi höll en sansad ton rakt igenom, med respekt för andra. Om folk tycker det är kul med provokationer,
så var det gudläge, men alla fördrog att ha saklig ton!

Visserligen är ju även du "folk", och du kanske tycker det är kul, men utgå ifrån att "folk" ska nog tolkas
som singular i detta fallet!

Jens
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Tja, jo jag har ju gjort en del personangrep jag med genom åren och kul är väl relativt där får även jag erkänna, man kan ångra sig en del efteråt, mren att sudda och ändra senare löser inget heller tycker jag.

Lite tillspetsad diskussion är jag dock klart för, och visst du ha rätt forumet kapsejsade inte under valtider trots så många olika politiska åsikter vi har.
9mm, i'm never further away than that.
Leland
Avstängd
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 20:37
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Leland »

Jens du ser inte skogen, det verkar vara för mycket träd ivägen.
Don't ask what Leland can do for you, but what you can do for Leland.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av jens-olof »

Leland skrev:Jens du ser inte skogen, det verkar vara för mycket träd ivägen.


Är säker på att du kan uttrycka dig tydligare, så översätt gärna, ifall du vill ha någon form av
svar/kommentar. Om du inte vill ha det, förstår jag inte inläggets syfte. [?]

Jens
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Magnus »

Nä nu får det bli något slut på Lelands tramsande! [}:)]

Det gäller allt han har skrivit här under dagen.

Vet att admins inte gillar att en vanlig medlem kommenterar en sån här fråga, men jag är riktigt trött nu. Gång på gång hånas trevliga medlemmar som varit med i åratal på forumet.
Det är inte rätt...
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av burnout »

Magnus skrev:Nä nu får det bli något slut på Lelands tramsande! [}:)]

Det gäller allt han har skrivit här under dagen.

Vet att admins inte gillar att en vanlig medlem kommenterar en sån här fråga, men jag är riktigt trött nu. Gång på gång hånas trevliga medlemmar som varit med i åratal på forumet.
Det är inte rätt...



Håller med, hade trott att ett möte hade hållits ang. Pv och Leland inlägg. Agentum blev borta 3 mån. för mindre orsaker (har jag för mig)
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Ellingen »

Ni måste förstå att Serieforum är viktigt - men för de allra flesta av oss - i ledning och bland moderatorerna - något vi gör på vår fritid.
Vi har en demokratisk gång som måste få ta sin tid - det finns annat som är så mycket viktigare.
Vi "jobbar" så snabbt vi kan.
Respektera det är Ni snälla.

Ellingen - Moderator
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Kung Orne I »

Det minsta man kan begära är att ni säger upp er och arbetar med Serieforum på heltid. [8)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Nima »

Kung Orne I skrev:Det minsta man kan begära är att ni säger upp er och arbetar med Serieforum på heltid. [8)]


Jag skulle inte banga om det hade varit möjligt [V]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

Kung Orne I skrev:Det minsta man kan begära är att ni säger upp er och arbetar med Serieforum på heltid. [8)]


Vågar man fråga vad det mesta skulle vara? Att vi kommer hem till alla medlemmar och putsar era skor? [:0]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av rkaj »

UlfK skrev:Vågar man fråga vad det mesta skulle vara? Att vi kommer hem till alla medlemmar och putsar era skor? [:0]


Att ni håller koll på våra luckor i samlingarna, skaffar det vi saknar och erbjuder oss det för en billig penning?

Nej vänta, det gör ni ju redan! [8D] Tack än en gång för att du hjälpte mig få tag på pop-utgåvan av de enögda banditerna, UlfK!
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av UlfK »

rkaj skrev:
UlfK skrev:Vågar man fråga vad det mesta skulle vara? Att vi kommer hem till alla medlemmar och putsar era skor? [:0]


Att ni håller koll på våra luckor i samlingarna, skaffar det vi saknar och erbjuder oss det för en billig penning?

Nej vänta, det gör ni ju redan! [8D] Tack än en gång för att du hjälpte mig få tag på pop-utgåvan av de enögda banditerna, UlfK!


Så lite så. Det är nästan roligare att hjälpa andra att samla än att göra det själv, det tar mindre plats hemma. [:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varningar för serieauktioner på Tradera

Inlägg av Agentum »

Nä, sköt det som ni gjort, det funkar, det här var ju nåt väldigt speciellt, jag har varit här ett bar tag och tja en person har straffat ut sig så förr någonsin.

Jag trro det här var inriktat på att just bli bannad, det märks, antagligen pratas det nu utanför forumet om hur hemskt det är här och hur vi gaddar ihop oss, och hur UlfK är polis och vill förstöra Fantomensammlingar på fritiden med eldkastare.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar