Tråden om Traderasäljare som är bra.

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Tråden om Traderasäljare som är bra.

Inlägg av Agentum »

Tänkte vi kunde prova en possitiv tråd.
Vilka seriesäljare har ni handlat med som faktiskt är bra på Tradera?

Det bör väl vara nu aktiva säljare.

Jag har bra erfarenheter av Beyonder2000 en säljare som tycks sitta på ett enormt berg med amerikanska serier främst.
Lätt att ha o göra med och går att fråga saker även utanför de aktuella annonserna, tex om han har en viss tidning eller om man vill skicka en lista med sånt man söker.
Håller priser som gör att det blir lite billigare att handla från än att köpa från USA på ebay i många fall(pga av den skräckinjagande fraktkostnaden).
Har vad jag kan avgöra hyfsat rätt graderade tidningar, men iofs så är ju nästan alla tidningar från usa i väldigt gott skick, nästan lite surt för mig som gärna hade köpt i lägre skick frö att spara några spänn.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Destroyer
Very Good
Inlägg: 114
Blev medlem: mån 26 sep 2005, 20:35
Kontakt:

Inlägg av Destroyer »

Jag kan rekomendera "Bergen10" och "Beyonder2000". Dom bästa jag har köpt av.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Bergen10 är suverän och "Anders Ögren" är en vi inte får glömma heller. tyvärr inte på tradera men på otaliga marknader. har det mesta i bra skick. han har även plastfickor till bra priser. www.plastfickor.com
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Bergen10 och Beyonder är mycket bra, även Kenneth håller väldigt bra skickgraderingar.
Har bara bra erfarenheter av att köpa av Seriesamlarna - även om hans samröre med Steele är lite tveksamt.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Jag har handlat av seriesam, staflipinnen mfl och har inte haft några problem, men så köper jag främst bruksserier, inte sällsynta Mint.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

TheBigA (Jocke), www.artist.nu (Elaka Ungen), seriefantasten är bra också.
Har även handlat av Bergen10, Beyonder2000, "Anders Ögren", samt en massa som säljer frimärken (min andra hobby...). Har aldrig haft några problem där heller.
(Steele svartlistade jag redan för 2 år sedan då jag såg att han redan då hade 100+ negativa [:)])
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 18:40
Ort: Saint Lucia
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Tackar Stefan. Förutom när du får tidningar med löst mittuppslag då :-)

En säljare ska kunna diskutera en affär efetråt om det uppstår missnöje eller felaktigheter.
Allt för många på tradera är enbart ute efter att tjäna pengar. Sådant märker man direkt
efter första affären. Bäst affärer gör man med andra samlare :-)
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

citat:Ursprungligen postat av Agentum

Tänkte vi kunde prova en possitiv tråd.
Vilka seriesäljare har ni handlat med som faktiskt är bra på Tradera?

Nu måste jag lägga till att det var en bra idé! Skönt med lite positivt tänkande![:)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Skulle vilja "nominera" dr no (burnout), Bergen10, Beyonder2000, seriesam.com och Anders Ögren. Mycket bra att ha o göra med (tycker jag)! TheBigA har jag aldrig handlat av men jag litar till 100% att han är en exellent säljare!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag har köpt av någon "Riddare", ok tidningar men hejdlöst lång leveranstid, flera veckor typ.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Liza
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:52
Ort: Sverige

Inlägg av Liza »

De som jag har handlat av har till övervägande del varit bra. Bra betyder för mig att den köpta varan häller den kvalitet som har utlovats och att den levereras i hyfsad tid. Hyfsad tid för min del innebär att jag räknar med att ha varan inom en-två veckor från dess att jag betalar, lite beroende på hur helgen infaller. Dessutom önskar jag att säljaren svarar ganska snabbt på mail, eftersom jag är snabb själv. Och dessutom förväntar jag mig ett trevligt bemötande.
Min favorit är Anders Ögren.
På delad 2:a plats kommer Dr No och Henke14.
Gemensamt för dessa tre är att de är "snabba som blixten" och supertrevliga. Att jag ändå rankar Anders som etta beror på hans fantastiska sortiment.
Sedan har jag träffat på en massa andra bra säljare som säljer annat än serietidningar.
Användarvisningsbild
Olof
Fine
Inlägg: 391
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 08:02
Ort: Sweden

Inlägg av Olof »

Vad heter Anders Ögren på Tradera?
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Anders Ögren heter ingenting, Tyvärr. Ibland kan det komma lite fina grejor som säljs genom 2 st andra på tradera (jag är inte någon av dom). Den ena finns med på forumet, om han vill avslöja sig får han göra det. Så ligger det till.
Tack för förtroendet att hamna på denna lista.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Vem är denna Anders Ögren?
En handlare med hemsida eller?
Vad har han inriktat sig på för typ av serier?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Ögren håller till i Tranås. Han är Sveriges största seriehandlare. Ingen kommer upp i hans klass (seriesam är bara småpotatis i jämförelse). Han har allt (nästan).Säljer även plastfickor (www.plastfickor.com). Han åker runt på dom flesta STÖRRE marknaderna. En del kanske tycker han är dyr, men det är klass på grejorna. Söker man något speciellt så kan han ha det. Vill man ha reda på vilka marknader han besöker? skicka mail och fråga. I mån av tid kan han leta rätt på något svårt ex. Enklast är att skicka mail och fråga om han kommer till den eller den marknaden och ta med sig det man söker. Han säljer Svenskt-USA, böcker-tidningar-album Vet inte allt, men han verkar ha allt.
Otroligt bra att göra med.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Det är förståeligt att inte alla hört talas om Ögren. Han verkar inte göra mycket reklam på nätet.
Hade kontakt med honom en gång för att jag också hört att han hade så mycket. Jag sökte några lite jobbiga saker och han hade en del av det.
Fungerade mycket väl. Bra förpackat och snabb men inte direkt billig.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

citat:Ursprungligen postat av burnout

Ögren håller till i Tranås. Han är Sveriges största seriehandlare.
Tyvärr säljer han nästan inget gammalt längre, bara nyare seriealbum som han köper billigt på förlagen och plastfickor/samlarbilder. Han drev tidigare THINGS med Leif Åhlund som var störst i Sverige på äldre serier för 20 år sedan. Priserna var astronomiska jämfört med andra handlare, men servicen god och urvalet stort. Det är nog det som burnout pratar om.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Så han är inte så bra längre menar du?
Jag menar har han inte mycket urval alls utom nyare tidningar?

Ibland så kan man ju tänka sig betala mer för nåt som är svårt att få tag på, ofta går ju billigt ihop med att de har lite att erbjuda och tvärtom för de som har massor på lager.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Tycker att Macomicus är en bra säljare, snabb, smidig och trevlig.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo han är bra, han har letat igenom sina tidningar efter vissa exemplar jag varit ute efter, en del jag frågat har vägrat sådana saker.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar