Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inläggav Agentum » tis 30 mar 2021, 19:50

Jo det begriper jag, jag menade när det begav sig att särskilt humorserier just fick en färg och då rött för att det ju är det enda simmöht fungerar, man tycktes ned det levererat lite mer ön rent svartvitt, idag Jan man undra över det, men det lär de väl vetat bättre då
Att ni nu ger ut en reorint som är likadan är ju inget konstigt alls.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 30 mar 2021, 23:27

Jo, lingonsylt var ju rätt vanligt där ett tag då riktigt fyrfärgstryck var dyrt. Nuförtiden tror jag det blivit så billigt att det inte längre är något de flesta utgivare behöver fundera över av ekonomiska skäl...

https://seriewikin.serieframjandet.se/i ... Lingonsylt
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » lör 10 apr 2021, 20:27

Bild

Titan Books 10:e samling med James Bond av Lawrence/Horak: The Phoenix Project med serier från 1974-76 och Herman Hedning 2/2021.

Sen har den alldeles underbara hårdpärms-samlingen av Harley Quinn and the Birds of Prey: The Hunt For Harley anlänt: (möjligen lite spoilervarning här)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bild

Bild

Bild

Bild

Jag tror inte jag ljuger om jag påstår att det här är helt i paritet med Amanda & Jimmys sejour på Power Girl, både vad gäller manus och teckningar (även om humorn är väldigt annorlunda när Harleen Frances Quinzel står i centrum av handligen). Man har verkligen dragit nytta av det större magasinsformatet och bilderna myllrar av roliga detaljer och allehanda konstigheter som hela tiden försiggår i bakgrunden. Det blir även ett oerhört sockersött slut på berättelsen som också är fullständigt tillfredsställande, inte olikt det i Big Bang Theory där personerna uppenbarligen fortsätter sina liv men nu utan TV-publik. Eller som Jimmy uttrycker det: "It was us signing off from the characters and stories until DC gets a new group of people running it that understands what we do." Fan tro't!

(Det skulle för övrigt vara kul att höra vad smorkin har att säga om denna då han också begriper sig på det Amanda & Jimmy gör...)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas

Återgå till "Om seriesamlandets ädla konst"