Paket till Norge?

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Paket till Norge?

Inlägg av germund »

Jag vill skicka 50 italienska "Kalle Ankas Pocket" till Norge, dvs ett rätt stort paket, och letade efter billiga fraktalternativ. Har någon något förslag? Postpaket kostar massor av pengar och t ex Schenker tycks bara skicka till EU-länder, bussgods till Norge hittar jag ingen info om, DHL tycks inte vara överkomligt för att skicka "billigare" bulk-grejer. Finns det något billigt alternativ när det kvittar hur lång tid leveransen tar?
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Paket till Norge?

Inlägg av lennon »

Det är dyrt att skicka till utlandet - jag har också letat billiga alternativ. Det bästa jag har hittat är Postens blå kartong + frakt - då kan du komma undan med cirka 400:- för paket upp till 20 kg.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Paket till Norge?

Inlägg av RioGrande »

Köp en tur/retur med tåg el buss åt nån ressugen ungdom, som får ta med paketet i sin packning samt leverera på rätt adress!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Paket till Norge?

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Köp en tur/retur med tåg el buss åt nån ressugen ungdom, som får ta med paketet i sin packning samt leverera på rätt adress!

Oslo åker jag iofs till då och då när det är någon mässa, men det kanske egentligen bara blir krångligt om jag först måste ta mig via Malmö... Det är ju inte världens smidigaste resa om man måste bära runt på 50 pocketar också... [B)] Hmmm... Kanske inte så smart ändå...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Paket till Norge?

Inlägg av RioGrande »

50 pocketar är väl din vanliga packning? (Om nån dessutom betalar resan ...) [:D]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Paket till Norge?

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:50 pocketar är väl din vanliga packning? (Om nån dessutom betalar resan ...) [:D]

Jo, men då har jag inte plats till mina egna... Men inom Norge är nog posten åtminstone mycket billigare, av administrativa skäl...

Nå, nu har vi nog kapat tråden tillräckligt... Får ge mig en administrativ åthutning att skärpa mig...

Skärp dig! /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
DombåsFantomet
Fine
Inlägg: 258
Blev medlem: lör 21 nov 2015, 19:19

Re: Paket till Norge?

Inlägg av DombåsFantomet »

170 for Norgespakke! ;-)
Skriv svar