Var någonstans kan man byta serietidningar?

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wildis90 »

Jag har en del serietidningar som jag funderar på om det går att byta mot några andra serietidningar. Var någonstans kan man byta serietidningar?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Agentum »

Aldrig hört om, men kanske inom föreningar tex, där man träffas.

Jag träffar aldrig seriefolk själv, och har Uppsala som närmaste stad, universitet staden, och därmed akademiskt i de fall jag hört om även när det gäller serier, nåt jag inte alls passar in i, däråt jag gått på högskola.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wakuran »

Ibland går det ju att byta ut dem mot ungefär halva begagnatvärdet i serieaffärer, om det räknas.

Men det låter ju generellt som någon sorts mellanstadiegrej... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Spip
Very Good
Inlägg: 110
Blev medlem: ons 17 aug 2005, 17:24

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Spip »

Många seriebutiker tar ju emot inbyte.
Sen beror det ju väldigt mycket på vad du har, om det är ca 1975-1990 års Agent X9, Fantomen, Buster eller Seriemagasinet så är det inte många (antagligen ingen) som tar emot dom.

Vad har du och vad är du på jakt efter att byta mot ?
"At least I´m a player and not a pawn."
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wildis90 »

Jag är på jakt efter Kalle Anka tidningar. Både nya och gamla, antingen 1948-1958 eller 1980-2020. Jag kan även tänka mig att byta till mig pocketar. Just tidningarna från 40talet tror jag ej att jag kan byta till mig.

Det jag har att byta med är:

Nyare fantomen (80-90tal)

Nyare 91:an (80-90tal) bilagor finns kvar och nästan alla tidningar är i VF-NM

Äldre kalle ankor (1955-1957) främst lässkick

Nyare seriemagasinet (80-90tal)

Några enstaka Agent X9

Jag vet inte riktigt om det är något vidare att ha.. Men de här gamla kalle ankorna i lässkick borde väl gå att byta mot andra kalle ankor i lässkick?

Med vänlig hälsning, Wildis90
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wakuran »

Gamla Kalle Anka-tidningar finns ju samlade i årgångar, om du nu inte specifikt samlar på tidningar.

Annars låter ju det där överlag som tidningar med ganska lågt samlarvärde, men du kan ju titta runt i serieaffärerna i Stockholm och se om de verkar ta in sånt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Agentum »

Jo de årgångarna är trevliga för läsaren, jag har en hög av dem tom, men är man samlare är det ju inget.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Erik S »

Serieboden i Stockholm hade jag med mig massa tidningar till och bytte in ett par gånger, det gick fint. Men det var typ tio år sen. Snabb check på deras hemsida säger dock att detta fortfarande gäller: "Vi byter alla tidningar!"
http://www.serieboden.com/koep-och-bytinformation
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wakuran »

Erik S skrev:Serieboden i Stockholm hade jag med mig massa tidningar till och bytte in ett par gånger, det gick fint. Men det var typ tio år sen. Snabb check på deras hemsida säger dock att detta fortfarande gäller: "Vi byter alla tidningar!"
http://www.serieboden.com/koep-och-bytinformation

Iofs, när jag tagit mig förbi där i år, så har de ju fortfarande haft flera lådor med "möghögar" precis utanför dörren... De känner väl att det är en tradition de inte förlorar pengar på...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Agentum »

Om jag bara visste vilka Seriemagasinet jag inte har hehe.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Om jag bara visste vilka Seriemagasinet jag inte har hehe.

Fast det är ju som med Starlet, det finns i princip inga säljare som sorterar upp dem ändå... :?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Wildis90 »

Erik S skrev:Serieboden i Stockholm hade jag med mig massa tidningar till och bytte in ett par gånger, det gick fint. Men det var typ tio år sen. Snabb check på deras hemsida säger dock att detta fortfarande gäller: "Vi byter alla tidningar!"
http://www.serieboden.com/koep-och-bytinformation


Det låter riktigt bra! Jag får ta och åka dit [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Var någonstans kan man byta serietidningar?

Inlägg av Agentum »

Starlet? Jo kanske men de vill jag inte oavsett sortering.
och nämSeruenagati ett är ju ofta en bunt bara, men ju äldre eller hör nyare 90tal har jag hämningar just.

Tidningen lanserades i slutet av 49raket, ok personligen anser jag att X9 borde kayågts ner i stället, men för köpte väl ändå den för man än tro SM chansade ju en del mot slutet.

De hade ju en speciell brevsoakt med av båda kön, ok att det inte hållit, men jag saknar den blasjan medans GåX9 kunde jag vara utan helt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar