NAFS(k)

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Dessutom har Per Starbäck komponerat ett ankistiskt korsord som även går att lösa på webben. Varför inte göra ett försök? Så svårt är det inte!

Det verkar som det inte går att skriva in ÅÄÖ (?...)

Eller eventuellt är det bara min browser som är kass...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
sverre
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 26 jul 2008, 17:10
Ort: Uppsala

Re: NAFS(k)

Inlägg av sverre »

Wakuran skrev:Det verkar som det inte går att skriva in ÅÄÖ (?...)
Eller eventuellt är det bara min browser som är kass...

Jag kan skriva ÅÄÖ (Firefox på Ububntu)
Men jag är inte tillräckligt kunning ankist för att veta var jag skall skriva dem :oops:
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Sedan en dryg månad kan Kvacket 3/2020 läsas av alla i HTML-format.

Tror att utläggningen om att grundämnet Whatissium blivit Gibsnixium ska uttydas som "Sånt finns överhuvudtaget inte", ungefär samma vits som gamla engelska "Unobtanium" eller även "Nosuchium" som nämndes tidigare i spalten.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Hej! Jag har funderat på att gå med i NAFS (K) och jag har undrat om det är några möten eller så nu i coronatider. Ska jag gå med nu eller vänta till nästa år?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:Hej! Jag har funderat på att gå med i NAFS (K) och jag har undrat om det är några möten eller så nu i coronatider. Ska jag gå med nu eller vänta till nästa år?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D


Det brukar vara två eller fler möten per år. Senaste mötet kunde man deltaga i på plats i Stockholm eller via videolänk. Nästa möte är årets höstmöte.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Hej Rufus! Tack så mycket för svar, är höstmötet på plats eller är det via videolänk? Vilket datum är höstmötet? Många frågor nu[:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 (blivande ankist) :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:Hej Rufus! Tack så mycket för svar, är höstmötet på plats eller är det via videolänk? Vilket datum är höstmötet? Många frågor nu[:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 (blivande ankist) :D


Det har varit en del diskussion om att ha även höstmötet via videolänk, så kanske det blir så. Mer info om NAFS(k)s möten finns här: https://nafsk.se/meeting/
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Jag har nu skickat in min ansökan till NAFS (K) och jag undrar om det finns några aktiva forumiter som är med där. :D

Med vänlig hälsning, Wildis90
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Johan Blixt
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: sön 21 jan 2007, 18:23
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av Johan Blixt »

Wildis90 skrev:Jag har nu skickat in min ansökan till NAFS (K) och jag undrar om det finns några aktiva forumiter som är med där. :D

Jag är med (fast jag är inte så aktiv på forumet)!
It is possible to predict the past by gathering data about the future.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av Grumme »

Wildis90 skrev:Jag har nu skickat in min ansökan till NAFS (K) och jag undrar om det finns några aktiva forumiter som är med där. :D


Kollusor 2109 till eder tjänst! [:)] (Dock inte heller jag så särdeles aktiv.)
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: NAFS(k)

Inlägg av germund »

Kollusor 1493. Kvack! Mer aktiv som forumit här än i NAFS(k), men hyfsat ankistiskt aktiv på Egmont-redaktionen.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Kul att det finns några här på forumet som är med i NAFS (K)! Jag längtar till mitt första möte! Vad är det man gör på mötena?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: NAFS(k)

Inlägg av Agentum »

Det är lite som frimurarorden, du får ha anknöbb och fjädrar och falla ner i en kista osv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:Vad är det man gör på mötena?


Det brukar väl vara diskussioner, tävlingar, lekar, auktioner av Disney-publikationer och även utklädning förekommer men inte riktigt såsom Agentum var inne på.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Det är lite som frimurarorden, du får ha anknöbb och fjädrar och falla ner i en kista osv.

...och sen återföds man symboliskt ur ett ägg...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wildis90 skrev:Jag har nu skickat in min ansökan till NAFS (K) och jag undrar om det finns några aktiva forumiter som är med där. :D

Med vänlig hälsning, Wildis90

Det borde framgått av mina postningar i denna tråd, men jag är koll. 538.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Koll 1460 Joakim Gunnarsson.
Redaktiv på Egmont och Kuriren.
Välkommen till NAFS(k), Wildis!
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Tack så mycket Joakim! Hur lång tid brukar det ta innan brevet kommer?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Hampus J
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2016, 19:21

Re: NAFS(k)

Inlägg av Hampus J »

Wildis90 skrev:Jag har nu skickat in min ansökan till NAFS (K) och jag undrar om det finns några aktiva forumiter som är med där. :D

Med vänlig hälsning, Wildis90


Koll. 2936 här.

Wildis90 skrev:Kul att det finns några här på forumet som är med i NAFS (K)! Jag längtar till mitt första möte! Vad är det man gör på mötena?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D


Som andra redan varit inne på brukar det vara en blandning mellan frågesport, auktion, filmvisning, fika m.m. På höstmötena har vi dessutom dragning i NÅL (NAFS(k)´s Årliga Lotteri). Årets höstmöte kommer förmodligen innehålla en ny form av frågesport.

Wildis90 skrev:Tack så mycket Joakim! Hur lång tid brukar det ta innan brevet kommer?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]


Beror på hur mycket vår kära kassör har att göra men normalt 1-2 veckor skulle jag tro.

Kvack och välkommen till föreningen Wildis90! [:)]
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Tack så mycket Hampus :D Då tror jag nog att brevet kommer nästa vecka [:o)]

Jag kanske träffar dig på höstmötet 24 oktober, är höstmötet digitalt eller på plats?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Skriv svar