Bouncer

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Bouncer

Inlägg av RioGrande »

Har nu läst Bouncer 1-6. När jag läste de första albumen på danska för mer än tio år sedan tyckte jag att de var för dystra och hjärtlösa. Men detta är ju, på gott och ont, gamle goe Jodorowsky. Som även gav oss El Topo. Som även gav oss Inkalen . Och lite annat smått och gott. Kort sagt: de här var rätt kul och bra. Allra bäst var kanske en gubbe som dök upp i det sista albumet: AXE-HEAD. (Det var en gubbe som fått en yxa i huvudet, som inte gick att ta bort (då skulle han dö). Yxan gjorde ont och därför var Axe-head alltid full av ilska och hat. Axe-head var en av bovarna. Axe-head hade också en massa barn. Onda barn som rånade banken.)
Nu måste man hålla utkik efter nr 7. Man vill ju se hur det går!

/Namnbyte på tråd. Admin
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bouncer 1-6

Inlägg av Wakuran »

Det finns nio album på franska. (Samt en tegelsten som samlar de sju första albumen.)

http://www.bedetheque.com/serie-663-BD-Bouncer.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bouncer 1-6

Inlägg av Agentum »

Hmm?

Recensioner, har du nån på de 6 första då?

Jag har 2st sen glömde jag av det tyvärr, rätt typiskt mig
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Bouncer 1-6

Inlägg av RioGrande »

Sjuan var inte så jättekul. Men 8:an och 9:an (som hänger ihop) var riktigt bra. Både bra berättad och bra tecknad historia.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Bouncer 1-6

Inlägg av RioGrande »

Skriv svar