Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Jag har inte sett speciellt mycket att folk skulle vara upprörda av att Black Canary är erm Black. Själv tycker jag att det är rätt lat av både Hollywood och DC/Marvel att byta etnicitet på karaktärer istället för att komma på nya. Det folk (och generellt svårt att veta vad stora publiken tycker baserat på folk o sociala media) stör sig på att man använder Birds of Prey för en film som lika gärna kunde ha varit enbart en Harley Quinn film. De hade ju två projekt på gång samtidigt , eller typ tre, "Gotham Sirens" "Birds of Prey" och Suicide Squad 2. Och Man gick vidare med SS2 eller "The Suicide Squad" och den här. Det snackades även om en Joker/Harley film i ungefär 10 sekunder. Problemet här är att allt förutom Harley Quinn själv ser billigt och rätt lame ut. Det är Margot Robbies egna "Jag vill göra det Ryan Reynolds gör i Deadpool filmerna fast med Harley Quinn" projekt.


Harley själv kommer säkert vara underhållande i filmen. Men resten har väldigt lite att göra med Birds of Prey. Allt förutom Harley själv ser sådär lagom TV-billigt ut. Renee Montoya spelas av Rosie Perez som är typ 60 bast. Cassandra Cain har knappt nånting att göra med den coola Batgirl versionen hon är/var i serietidningarna. Hon verkar mest vara en irriterande unge. Eftersom Deadpool 2 hade en irriterande unge. Skurkarna ser ut sådär lagom flamboyant disco lame. The Huntress och Black Canary (som knappt syns i trailern eftersom det är Harley för hela slante) ser ut som att de skulle vara från en halvbillig TV-serie. Margot Robbie är producent i filmen också, och för mig känns det tydligt att hon vill ju vara överlägset det "häftigaste" i filmen och allt annat kommer långt därefter.


Den kritiken jag har, är i stor grad den samma som jag sett på nätet. Gör en galen Harley Quinn film, absolut. Men var det helt nödvändigt att använda halva DCs universum till versioner som skiljer sig så mycket från det fansen gillar.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Black Canary är en vit blond tjej (ok hon har peruk ch ör brunett)och inget annat, inkvoteringar undanbedes.

Folk är inte upprörda, för de vet inte ett skit, figuren är från 40talet.

Det finns svarta tjejer att ta med isf eller iaf ej tvärgenomamerijansja typ Huntress, vad skönt det vore om de slutade kvotera in folk, det har fan aldrig blivit bra och jag kan inte se vem som skulle bli hejdlöst glad för den skull.

Låt dem vara som de är, kanske jag oponerar mig mer då Greeen Arrow och Black Canary var ett par, de hade tom gela jävla serier hop.
Ett jävla tjafs om Harley Quinn, varför ör hon inte svart?, Påhittad på 90talet.
En till jävla film åt helvete pga idioter, kvotera in svarta är vördelöst flr det ör just det alla tänker, så varför öndra nåt alls?

Det går att fixa nåt öndå, USA har svåra problem med det här, saken är att totaländra en figur är ruttet, det finns figurer som är svarta.

Harley quinn används fel oga tillfälligt intresse, hon är ingen hjälte, och hur fan jan nan bortse från Catwoman och Poison IVy.

Dick skönt med en säkert säljande filjävel men som jag slipper se pga idioter.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Nja , du har fel på vissa punkter. Vissa delar av de som ser filmerna vill att man gör den typen av ändringar. Det är liksom en grej. Man har mångfalds tourettes och vill det. Om du kollar på diverse serietidningsforum där det finns casting trådar så är många förslag just race-swapping förslag.



Du följer ju Flash TV serien? Det är väl lite likadant där.

Sen fattar jag inte vad du menar med Huntress. Hon är ju med. Inte för att hon ser speciellt lyckad ut heller.

Sen är det inte någon grej eksklusivt för USA alls. Den här typen av grejer är en trend i hela västvärlden.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Huntress är vit men amerikaner tenderar att tycka att latinos inte är vita vet du säkert, därför nämnde jag henne.
I Europa är ju nån från Spanien vit.

Jag avskyr ändringen iaf oavsett vad andra tycker, löjjeväckande kvotering, varför inte ga de kända superhjältarna fel med isf?

För att nån råkar kalla sig "black" innebär det inte att man är svart, det är så uselt lågt tankemässigt så det inte är klokt och typiskt amerikanskt.

Black Canary egentlugen brunett men blond peruk, och coctail servetis dräkt med de typiska nätbyxorna, hur kan man ens tänka sig henne på annat sätt än om man inte vet ett förbannat skit som sagt och hakar upp sig på svart i namnet.

Jo Flash har ju ändringar, flickvännen är svart, men hon är inte särskilt viktig i serierna, anonym, brodern bli kid Flash med, det är väl iofs större skillnad isf.

Ras-snack är ingen form av nivå här i Europa som i USA, dör finns ofta den inkvoterade svarte, för att sp måste nan göra och det är uselt.

Det är extremt mycket rastänk i USA, exakt hur många procent är man det eller det andra, man betalar för att få veta % värden som om det gjorde nån jävla skillnad när man levt som man gör och är den man är sen länge.

Så jag håller inte med, lika lite som jag tycker att vi svenskar har en kollektivskuld för att vi är vita i slaveriet, NEJ vi hade inte slavar, inte för att vi var skitsnälla kanske men de var nte nodvändiga hör öht, ok man kan hävda att dröngen ich pigan motsvarade det men de var inte importerade.

USA ska skämmas i mycket, även indianfrågan, även där saknas motsvarighet här.

Men haha sorry att jag drar väg, det är ju vara en film, men en jag ger fan i att se, intresset för ändringarna när de har betydelse stör mig, i detta fall är Canarys utseende den stora grejen med henne, det är lite som påkostade filmer mm men personen har inte ens färgat håret tex, så simpla saker att man inser att de skiter i allt.

Sen finns fall som i Titans, dör det är hopplöst att få fram Starfire tex, det i sig stör mig inte tex, hon är ju i original orange alien, var hittar man dom hehe.

Nåväl jag dör väl inte, men som sagt kan man få det rätt gör det rätt, det går alltid att lösa deras rasproblem på annat sätt, jag ser det som en alternativ värld bara, lika onödig som när Nick Fury car svart helt i onödan, det var som i detta fall inte för en ev fantastisk rollprestation eller nåt utan kvotering.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Huntress är vit men amerikaner tenderar att tycka att latinos inte är vita vet du säkert, därför nämnde jag henne.
I Europa är ju nån från Spanien vit.


Nja, fast man kan ju vara mörkhyad och från Latinamerika. Sen finns det ju flera versioner på Helena Bertinelli/Helena Wayne. Tom Kings version var ju en mörkhyad kvinna från Italien. Sen finns ju verisonen som är Bruce Waynes och Selina Kyles dotter. I filmen spelas hon jo av en vit tjej.

Jag avskyr ändringen iaf oavsett vad andra tycker, löjjeväckande kvotering, varför inte ga de kända superhjältarna fel med isf?


Jo det är ju kvotering och det är rätt lat att göra som de gör. Jag är inte ett fan heller. Men klart de kommer byta hudfärg på flertalet kända karaktärer i framtiden. Man gör sånt tills det inte går bra ekonomiskt sen byter man igen. Godhetssignaleringen är för tillfället name of the game.

Black Canary egentlugen brunett men blond peruk, och coctail servetis dräkt med de typiska nätbyxorna, hur kan man ens tänka sig henne på annat sätt än om man inte vet ett förbannat skit som sagt och hakar upp sig på svart i namnet


På samma sätt som filmer/tv-serier alltid har gjort. Ibland gör man saker så att det är likt ursprungsmaterialet, ibland inte alls. När man gjorde första X-men filmen för typ 20 år sedan så hade de alla på sig motorcyckel-läder, folks åldrar var helt fel, och Wolverine som spelas av Hugh Jackman var närmre två meter lång. Nu så var ju Hugh Jackman duktig och bra i rollen, men man anställde en kille som är väldigt lång för en karaktär som är känd för att vara kort.

Ras-snack är ingen form av nivå här i Europa som i USA, dör finns ofta den inkvoterade svarte, för att sp måste nan göra och det är uselt.


Jodå. Det är en stor grej i de flesta delar av västvärlden. Jag har jobbat utomlands och jag pratar med folk om sånt här dagligen. Känns mer som att du i det här fallet är inte så informerad i ämnet. Sen tycker jag att det är bra att olika etniciteter och kulturer representeras i populärkultur , däremot gillar jag inte det lata sättet det ofta görs på.

Så jag håller inte med, lika lite som jag tycker att vi svenskar har en kollektivskuld för att vi är vita i slaveriet, NEJ vi hade inte slavar, inte för att vi var skitsnälla kanske men de var nte nodvändiga hör öht, ok man kan hävda att dröngen ich pigan motsvarade det men de var inte importerade.


Sverige har haft slavhandel. Jag tror inte heller på en kollektiv skuld eller någon ärvd synd. Men jo, man har sysslat med slavhandel även "här".

USA ska skämmas i mycket, även indianfrågan, även där saknas motsvarighet här.


Sveriges behandling av Samerna? inte för att jag jämför det exakt, men hemsk behandling av ursprungsbefolkning är något som inte är speciellt ovanligt. Same-frågan tas ju upp nästan konstant i Sverige.

Men haha sorry att jag drar väg, det är ju vara en film, men en jag ger fan i att se, intresset för ändringarna när de har betydelse stör mig, i detta fall är Canarys utseende den stora grejen med henne, det är lite som påkostade filmer mm men personen har inte ens färgat håret tex, så simpla saker att man inser att de skiter i allt


Jag stör mig på den typen av förändringar också. Inget att be om ursäkt för. Sen har hon färgat håret blont och har fishnets. Om jag förstått rätt. Sen kommer ju den här filmen vara som "Deadpool" jag har svårt att tänka mig att den är speciellt seriös och att den skulle bry sig om någon form av kontinuitet.

Sen finns fall som i Titans, dör det är hopplöst att få fram Starfire tex, det i sig stör mig inte tex, hon är ju i original orange alien, var hittar man dom hehe.


Japp, i det fallet så är det tid/pengar konceptet. Man kan färga människor olika färger och få det att funka. T ex Star Trek och Guardians of The Galaxy. Här har man uppenbarligen sparat på den biten.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:
Agentum skrev:Så jag håller inte med, lika lite som jag tycker att vi svenskar har en kollektivskuld för att vi är vita i slaveriet, NEJ vi hade inte slavar, inte för att vi var skitsnälla kanske men de var nte nodvändiga hör öht, ok man kan hävda att dröngen ich pigan motsvarade det men de var inte importerade.


Sverige har haft slavhandel. Jag tror inte heller på en kollektiv skuld eller någon ärvd synd. Men jo, man har sysslat med slavhandel även "här".


Det är ju det som gamla Johan Vilde handlar om. Att slavhandeln inte var större här, handlade nog mest om resurser.

super85 skrev:
Agentum skrev:Sen finns fall som i Titans, dör det är hopplöst att få fram Starfire tex, det i sig stör mig inte tex, hon är ju i original orange alien, var hittar man dom hehe.


Japp, i det fallet så är det tid/pengar konceptet. Man kan färga människor olika färger och få det att funka. T ex Star Trek och Guardians of The Galaxy. Här har man uppenbarligen sparat på den biten.


Jo, det går väl att göras både med analog make-up och digitalt och få det att se trovärdigt ut, bara tiden och pengarna finns...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Versionen där Huntress är Bruce och Selinas barn var ju Earth 2, hur fasen kan man välja den versionen idag?

Då har man tagit en grogg för mycket, den tiden är over och hände fö inte ens iom 80talets crisis, men nu har de iofs krisat mycket så nnstans kan det väl stämma nen bara med vissa figurer som äldre, betänk att i Earth 2 hade Ribin tagit lver Batmans mantel och Batman dog tom medans de upphöll Earth 1 och 2.

Slavhandel hahaha, nä det var en holländare vill jag minnas som lurade åt sig stålar från Sverige men tog både dem och sen tog hans land över området långdås västra afrikanska kusten, han skulle slavhandla åt Sverige så ja tanken fanns men inte ett rött öre kom hit.
Tror Danmark kom in en vända där med nånstans, de kan ha haft ett landimrpde i närheten i samma syfte, och stött skojaren vill jag minnas.
Det hela var ett lurendrejeri, jag vill bara förtydluga det, vet att tokiga vänstermänniskor sitter och bedömer gammal historia med moderna ögon.
Sverige har inte jagat Samer för att få land, dels är de inte urbefolkning här ens till skillnad mot indianerna.
Vänsterfolk ska alltid ojja sig över de här huvudmätningarna i rasbiologuskt hänseende, detta enbart för att nazisterna intresserade sig för saken(de vill bedriva fram nazistiska tendenser innan de ens fanns och de hade inget med detta att göra i sig, de ville utnytja det som en metod att skilja ut folk, blur nån förvånnad?), egentlugen trodde man helt enkelt sen då 1800 talet att man kunde finna hur olika folk i världen var besläktade, det var ingen tortyr utan de trodde verklugen på det, det hela har visat sig vara totalt bortkastat, men DNA fanns inte, är DNA tester förföljelse?

Du måste förstå att intressegrupper vill utnytja sånt här för att få nånting det vill Samerna med genom att bedriva snack att de är och var utsatta som tex nordamerikanska indianer., det där är lite som att invandrare inte kan ljuga, om sin ålder om vad tusan som helst.
Varför? Intresse av att få bo här.

I nya Sverige i Delaware på 1600talet förekom inte slavar, utan svenskar jobbade med de lokala induanerna tills Holländarna tig pöver allt.
Det behövs kanske inte nämnas att särskilt i Afrika har just holländarna utmärkt sig som de grymmaste kolonister som existerat, Sveriges satsning gick om intet i varje fall, vi var för små i mängd att hålla kolonier och hade satsat på att ta landsområden kring Sverige för att försöka kontrollera gåhandeln på Östersjön och givet få bufferzoner vd krig.

Men jag vet att verklig hustoria inte biter på folk som bestämt sig idag, finns ju folk som menar att Sverige hade Finland som koloni tex.

Jyst det hör applicerande av hur vi tänker idag på folk för hundratals pr sen är löjeväckande, vi kan aldrig förstå hur de tänkte, hur de vägde sina luv och hur då adeln eller kungens män spg sin situation, onda människor har alltid funnits.


Obs att jag INTE utpekar dig för nånting, jag menar mest att folk isf borde fundera över hur folk i dåtidens Sverige blev behandlade än att leta upp extremexempel så att vi ska med på resan som förtryckande vita.
Du har ju hört Amnesty mena att Sverige är ett hemskt land, detta i en värld som ser ut som den gör, där man kunde lägga äkta hjälp på rätt ställen än låtsastjafsa en massa och lyfta lön, det blir jobbigt att ge sig på de äkta skurkarna.
Sveirge är knappast ett öht fasansfult land, gissningsvis tiggs pengar, de här stora sk hjälporganisationerna är korrupta idag och kostar massor att driva totalt bortkastat, lite som FN nu är tandlöst nonsens och pratande, NATO skiter ändå i det och alla andra med, de är slut, lägg ner.
Pengar är ett skit egentlugen det förstör människor som kanske hade en vision men som dog i de här lägren.

Nåja ha det bra [:)]
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Slavhandel hahaha,


Hej på dig också

Jag skrev inte "När" , jag skrev att det bedrivits.Jag skrev inte heller att det går att direkt jämföra med andra länder. Rakt av Svensk slavhandel ? ja under medeltiden och under stormaktstiden. Om man vill få med vikinga-tiden också så bedrevs det då också. Vet inte om det finns någon time limit när man ska preskribera sådant från samtal. Sverige hade också handelsstationer på 1600-talet och hade diverse avtal om slavhandel. Att man exporterade det järnet som användes som slav-valuta gör en också inblandad.

Jag utpekar inte dig för nånting heller. Jag är enbart på diskussions-humor med jämna mellanrum.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Ja vi hade trälar tom 1200 talet innan slaveri förbjöds i Sverige, helt sant ofta från andra delar av landet eller några som råkat ut för våra skepp, vi hade ju en kort medeltud till skillnad mot Europa.

Preskibera? Tja när det var 1800tal och i princip långt in på 1900 tal med behandlingen då är det inte ute ur bilden.

Hur tänkte du slav-järnet?

Är det ww2? Handel med naziTyskland, där har vi väl en mörk fläck även om vi sålde till andra länder med, vi var officiellt neutrala, många har bråkat om att vi inte la oss i mer än ryssarnas angrepp på Finland, men Sverige hade intagits direkt och sen hade vi inte kunnat hjälpa någon, vi spelade ett högt spel som lyckades till krigslutet men hade kunnat fallera när som helst.

Danmark och Norge skulle inget hellre också varit utanför men de hade viktiga kuster, idag låter det som alla var i motståndsrörelsen, så var det inte folk försökte leva sina liv efter det som nu gällde, så ev gnäll därifrån tar jag inte på allvar ens de påverkade inte mycket i kriget.

Finns doch en vågad dansk film
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flamman_och_Citronen

Den är inte dum kan jag säga och visar hur fel det kan bli.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Jag kom inte ihåg vad järnet hette så jag googlade det. "Voyage Järn" heter det.

Och nej, jag pratar inte om andra världskriget. Jag är finländare och kan den historiken rätt bra också, jag pratade om äldre grejer.


Har saxat från Wikipedia.

Sverige var en aktör som andra på området om än i mindre skala än huvudaktörerna Portugal / Brasilien, Storbritannien, Frankrike, Spanien / Uruguay, Nederländerna, USA och Danmark. Sverige spelade även en viktig indirekt roll som huvudexportör till de brittiska slavhandelsstäderna av det så kallade voyage-järn som användes som valuta när slavar köptes.[4][5]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

K, du menar att järnet som såldes till England tex kom till användning sim handelsvara då säg de afrukanska medlöparna som fångade in slavar bytte mot järn, något de behövde?

Jag har inte läst på om det men kan tänka mig det, Sverige har länge haft just skogen och gruvorna.

Finländare ok, jo ni förlorade ww2 och fick betala för det, men hur skulle Finland göra?, Jag menar senare visade det sig ju att Soviet var en farsot, vilket fö nazisterna ansåg med, och som efter ww2 skulle leda till missär för alla möjliga, men jag känner att det döljs tyvärr, Stalin var vansinig och bör tas upp som en av världens värsta diktatorer likväl, inte undantas, Hitler var galen men han var inte ensam, möjlugen är det oga amerikanernas "we saved your ass i ww2" litw bakom sanningen är nu att siviet gjorde slut på kriget här i väst inte USA
Finland fick avstå från vissa områden och få en sovjetisk bas just intill landet, efter ww2.

Jag bor i ett område med många finnar, deras föräldrar kom hit för i dustri och gruvverksamhet som allt är nedlagt idag.
Allt var i ett annat läge än idag, det finns inga jobb idag, om då inte menar att dessa pilutuker mm och barn inte ska ta arbeterjobb och helt enkelt billg arbetskraft på det sättet.
Tro mig eller ej, dessa finnar fick ett lån av staten för att blrja sitt luv här, bra villkor men det skulle betalas tillbaks, en utmärkt idé imo, inte flr att jag tror många av dessa genererar mpnga spänn och migrationsverket tenderar ju att koncentrera sig på helt fel ndivider.

Inget en fattuglapp som jag vet.

Även om inte Sverige förlorat Finland som var en del av Sverige likt säg Uppland så måste Sverige givit er fria en dag, samhörigheten med Finland trots språket har varit stort, idag bor fler finnar i Sverige än finlandsvenskar i Finland.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av K-E Lindkvist »

Lady Killer av Joëlle Jones & Jamie S. Rich skall tydligen bli film hos Netflix. Jag håller inte andan... [xx(]

Blake Lively skall spela huvudrollen och Diablo Cody skriver manus.

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Nej, majoriteten av allt som Netflix gör brukar suga. Däremot så har de en skaplig manusförfattare till detta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Har läst en del av det iaf, hemmafru och lönnmördare, det är inget nytt i sig men som serie fanns det väl nåt i den som nog blir jobbigare som TV serie att hålla intressant med låg budget, 50 tal tex.

Det intressanta med serien är väl mycket de som gjorde den och hur de gjorde den, kasta in en hög författare till och du kan hoppas första avsnittet funkar.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar