DC's Black Lightning.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

DC's Black Lightning.

Inlägg av Agentum »

DCs första svarta superhjälte som även hade sin egna titel.

Imo var han väl arketypisk i serierna då.

Här tvingas han komma tillbaka i en modern gängkriminalitets värld, hans döttrar råkar illa ut mm.

Hurvida hans rätt flashiga dräkt förhöjer hans elektriska krafter vet jag inte, har bara sett första avsnittet.
Men det var bra, ok inget nytt i superhjältestil presenteras som vi inte sett förr, men det är snygg filmat och presenterat,. Klart filmiskt i stil.
Man får en känsla för familjen helt enkelt.
Sen som jag brukar göra ser jag avsnitten som om de vore just superhjältetidningar, skulle man velat läsa mer?

Tex Punisher tv serien är ett exempel där jag iaf lagt ner och läst nåt annat tex.

Jag har inte läst nåt modernt med Black Lightning men jag vet att en dotter blev en metamänniska och det ser vi här med.
Detta verkar då slå Luke Cage iaf då det ju i usa handlar om ras ännu, här såg man även de stora rubrikerna om en kommande bisexuell figur, som om det var behållningen, jag menar jises.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Wakuran »

Var går den här TV-serien?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Sir-L »

Wakuran skrev:Var går den här TV-serien?

Netflix.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av super85 »

Det är ju en TV-serie som visas i USA efter "The Flash" på samma kanal, CW alltså. Den är väl OK. Dräkten ser lite löjlig ut, som en Michelin-gubbe som det kommer ström ur. Jag gillar att serien har huvudkaraktärer som inte ser ut som tonåringar, uppfriskande på en TV-kanal där det ofta är väldigt mycket besatthet av "ynglingar".

Stilen och vibben av den här TV-serien är ju lite annorlunda, den var påtänkt som något som skulle gå på lite tuffare och vuxnare kabel-tv, men sen hamnade den på CW som visar flesta av DC Tv-serierna. Så det är lite annorlunda, lite mer våld, och vuxnare teman. Jag är inte sådär jätteimponerad, men det har varit OK hittils.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Stilen och vibben av den här TV-serien är ju lite annorlunda, den var påtänkt som något som skulle gå på lite tuffare och vuxnare kabel-tv, men sen hamnade den på CW som visar flesta av DC Tv-serierna. Så det är lite annorlunda, lite mer våld, och vuxnare teman. Jag är inte sådär jätteimponerad, men det har varit OK hittils.

Och så skulle det väl också vara ett väldigt svart fokus i rollgalleriet, både bland hjältar och skurkar och biroller...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av super85 »

Vilket är naturligt med tanke på vad för material det baserar sig på.

Sen har ju västerländsk popkultur lite av minoritets-tourettes för tillfället och när hela den här serien också produceras av Greg Berlanti (som producerar de flesta DC TV serier) så är det ju inte oväntat att resultatet blir så här.

Jag har inget emot serien sådär, men nu när man sett 3-4 avsnitt så blir det småkul med musiken som ska vara riktigt hård och "urban", speciellt med att någon rappar ledmotiv om Black Lightning. Erkänner att jag fnissat åt det lite.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Jag har inget emot serien sådär, men nu när man sett 3-4 avsnitt så blir det småkul med musiken som ska vara riktigt hård och "urban", speciellt med att någon rappar ledmotiv om Black Lightning. Erkänner att jag fnissat åt det lite.


I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Ala »

Jag vet inte, jag har tappat sugen på alla CWs serier. Lite synd eftersom jag gillade både Arrow och The Flash, men jag orkar liksom inte hålla mig ajour längre med alla deras nya serier och crossovers och allt vad det är.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Agentum »

Sant de där hip hop låtarna om Black Lightning har jag noterat hehe.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av super85 »

Credd at han har en "theme song" :). Men som sagt, orsakar småfnitter hos mig varje gång när någon rappar typ "A hero he is black, black Lightning is back"
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Credd at han har en "theme song" :). Men som sagt, orsakar småfnitter hos mig varje gång när någon rappar typ "A hero he is black, black Lightning is back"

"Back, black, with scourges to attack, School is cool, and crack is wack..". eller kanske inte... (Jag har ju inte sett serien än...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Black Lightning.

Inlägg av Agentum »

Jag har sett n del mer av serien nu är ju hans ungar supers med..

Wakurans inlägg är gammalt, men nä inget crack men mer "hes back and hes black" den stilen.

Det är fråga om en green nånting drog här seru som man kan få krafter av.

Och en albino svart är storskurken, de försöker sätta dit Black Lightninmg som ju egentligen är nån form av skolrektor på en skola då hans tidigare fru inte gillade att han var Black Lightning säg på 80talet.

Det är väl lite familjekänsla med "serverade" saker hur man bör leva sitt liv mm, det lite typiska amerikanska stilen.
Flashiga kostymer och en aningen svårbestämda krafter för vad de kan göra, de liksom kan saker som verkar bra för tillfället, men ok.
Visst är det en serie där man har i princip bara svarta med, men på motsvarande bevåg som de andra serierna, utseende före kompetens.

Men ingen fara att se lugnt att bar glo lite på om man har tid.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar