Titans (TV serie)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Jag kanske missförstår dig Agentum, men han har ju ögonlapp när han visas utan masken i trailern.

Finns flera av säsong 2: s dräkter jag tycker är "nära men kunde vara bättre".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av spindelmannenelektra »

Intressant info Agentum tack. Jag har ingen koll på serierna tyvärr. Oj Ditko intressant. Ja dräkter kan vara viktigt super85. Dove såg cool ut tycker jag. Är hon lik sig?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

super85 skrev:Jag kanske missförstår dig Agentum, men han har ju ögonlapp när han visas utan masken i trailern.

Finns flera av säsong 2: s dräkter jag tycker är "nära men kunde vara bättre".



Nä kanske jag som missförstod den heltäckande masken, denna har enbart ett öga serier då han ju inte har nåt under, men då har jag om det är ett öga mindre att klaga på, det är en stilgrej med honom som är lätt att göra helt enkelt.

Man kan väl säga att han är den i DCU som fått i sig Cap. amercas serum, och han har en regeneringsförmåga men inte som Wolverine utan mycket långsammare.

Nåväl vi får se, de har ju carit jra på bifigurerna förr, jag antar att han spelar en stor roll denna säsong, och förr har han ju varit kopplad till Teen Titans, dels hade han ju en spion där, en son osv.
Han uppfanns ju bara för New teen titans skull, men var ett tag mer med, egen blaska skriven av skaparen Wolfman bla som var ok.
Jag var lite svag för figuren då allt för många skurkar bara gör allt tanklöst oprepparerat, här var det tvärtom, och han gjorde bort JLA då de underskattade honom med sina superkrafter, han hade dock som Batman en lösning för dem en efter en.

Batman och han hade lite av en fejd där mer av att göra Bats löjlig än att försöka ta livet av honom., allt det där är väl bortglömt idag iofs.

Vi får se vad han är ute efter här, antagonist föredrar jag honom som, men ingen bestialusk mördare.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Jag har haft chansen att se första avsnittet av Säsong 2 av Titans. Och nej, den är inte tillgänglig än på Svenska Netflix. Att se den så måste man ha
snälla internetvänner som fått förhandskopior, eller så får man söka efter det på mindre lagligt vis.

Jag gnällde tidigare att det märktes att man hade klippt/klistrat/Omkonstruerat säsong 1, och att avslutningen kändes mer som ett "midseason finale". Alltså sånna avsnitt som görs
när produktionen tar ledigt över julhelgen osv. Första avsnittet av säsong 2 är troligtvis ca 30 minuter av det påtänkta finalavsnittet från säsong 1 och lite över 20 minuter säsongspremiär.

Första halvan av avsnittet är OK. Man får se saker som att Beastboy blir äntligen ett annat djur än en tiger. Redan det är bra. Det känns också som sista delen av Ravens "origin story" hon måste möta sin elaka
Farsa Trigon och se till att hennes vänner slutar vara kontrollerade av honom.

Trigon själv visas som det demon-monster han är i serietidningarna. CGIn är OK för en TV serie. Dock går han lite lustigt med sina bockfötter :), det känns nästan som om man skulle tackla honom så skulle
han inte kunna ta sig upp. Själva sättet man gör av med Trigon känns lite "meh". Jag tror att producenterna fattade vid något läge att göra Trigon i CGI funkar kanske i ett avsnitt men att annars skulle
Han äta lite för mycket av budgeten.

Hela teamet, eller ja, alla hjältar är med i första avsnittet och Jason Todd återvänder också. Måste säga att de har castat de unga hjältarna bra i den här serien. Curran Walters som spelar Jason
har bra komisk timing , och balanserar det där med att vara ett r*vhål ena stunden, till att vara kille man måste i smyg tycka om.


Avsnittet introducerar också en ny version av Slade Wilson. Enbart ett kort intro, men Slade här spelad av Esai Morales verkar lovande. Introt är coolt, och hans dräkt ser bra ut, även om vi bara
den i ett skåp. Han kommer bli den stora skurken i säsong 2. Hans korta intro har en väldigt stark vibb av serietidningarna från 1980-talet.

Den kanske mest omtalade nyheten var att DC och Warner Brothers gick med på att ha Bruce Wayne i serien. Rollen gick till rutinerade Iain Glenn och det fanns en viss ifrågasättande över det.
Även om pressreleasen från DC antydde att den här versionen av Bruce Wayne är äldre, och mer av en mentor, typ som i "Batman Beyond" är det ju givetvis en efterkonstruktion att man anlitat
en skådespelare som är äldre än "Dark Knight Returns" versionen. Det finns inget i säsong 1 som skulle antyda att Bruce Wayne skulle vara i den åldern. Sen kommer säkert de som är inblandade i
serien säga att de aldrig nämnt hur gammal han är i tv serien.

Iain Glenn är en duktig skådespelare och medverkat i en av världens populäraste TV-serier de senare åren. Han är inte ett dåligt val som "Batman Beyond Bruce Wayne"
Det jag har lite svårt för är att det specifikt nämns i början av avsnittet att Bruce Wayne varit på uppdrag med Justice League på andra sidan planeten. Han är alltså aktiv fortfarande.

Trots på mitt gnäll så är scenen mellan Bruce Wayne och Dick Grayson väldigt bra. Och det känns som producenterna vill tona ner hela den grejen från säsong 1 att Bruce Wayne är närmast en psykopat.
Dick berättar att han sett på saker helt från sin synvinkel och sånt förblindar. Vad manusförfattarna säkert vill göra här att spela upp hela Far/Son relationen mellan de två.

Helt ok första avsnitt, och andra halvan av avsnittet är riktigt bra.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Sen stavar man hans namn Glen med 1 n. ;)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

I Batman Beyond har han ju hjälpmedel så långe han kan innan han får ge upp, dvs exoskelett och dylikt.

Jag gillade honom som surgubbe, men inte helt förstörd innerst inne och just nåt jag saknat i superserier, varför kan inte nn få lägga masken på hyllan och verka just som mentor, det händer ALDRIG, alla dör och återkommer eller förnyas efter ett tag.

Lika med Oracle, hekt viktig som Batgirl, men promt skulle de få bort en handikappad som klarade sig bra ändå, trams.
Förstörde en unik k karraktär för en dussinbrud av den typiska sorten jag ärlugt tröttnat på, alla måste sexas upp, gubbarna som hittar på det är mer intreserad ån läsarna av sina favoriter som är tecknade figurer för fasen.

Nåväl Titans lär jag se iaf, så får jag se vad jag tycker, ibland har man fel och andra gånger dock rätt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Såg andra avsnittet av säsong 2 av Titans. Det var rätt bra. På många sätt bättre än avsnitt 1 , eftersom detta fick vara nästan som en riktig "säsongspremiär".

Mycket mer "struktur" i början av avsnittet, teamet tränar faktiskt som ett team, och Dick Grayson framstår som en ledare. Dock framåt slutet av avsnittet så börjar man undra hur många karaktärer de kommer trycka in i avsnittet.

Avsnittet är 40 minuter, och de som medverkar (milda spoilers )
Jason Todd
Dick Grayson
Starfire
Beast Boy
Wonder Girl
Hawk
Dove
Bruce Wayne
Raven
Rose Wilson
Dr.Light
Shimmer

Det är rätt mycket tryckt in på 40 minuter. Avsnittet är ju t om kortare än vad vanliga TV serier är bra.

Det är kul att se Hawk&Dove och hur de behandlar det där att vara en "vigilante" nästan som drogmisbruk osv. Och sen hamnar de in i handlingen eftersom "grejer bara händer helt plötsligt". Känns liksom att man haft något möte och bestämt att man ska använda typ alla möjliga karaktärer man får använda.

Bruce Wayne har nu varit med 2 korta scener i både avsnitt 2x1 och 2x2 och enbart varit en snäll farbror och fadersfigur. Jag skulle önska att man snart fick se något mer traditionellt med honom eftersom det är något Iain Glen kan spela också. Jag förstår att tanken är att visa karaktärens mänskliga sida, och jag är helt för det. Det är bara lite märkligt att de två scenerna han varit med i är ungefär likadan. Däremot så är hans amerikanska accent inte helt hundra än. Det stör mig inte tokmycket , men det är något man märker ibland.


Sen tror jag att Dick Greyson kommer vara civilklädd tills typ sista avsnittet innan vi får se honom som Nightwing.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Såg tredje avsnittet av säsong 2.

Finns mycket att gilla och en hel del att ogilla. Deathstrokes närvaro känns hela tiden och Esai Morales gör ett kanonjobb att få honom att kännas som ett hot hela tiden. Det är inte mycket han är med i, men alla scener är bra.

Dr.Light var väl ok, även om man hade överdrivit hans dräkt för att få honom att se ut lite militär-aktig och "realistisk".

Allt med Titans teamet är intressant och de relationer de karaktärer har. subplotten med Starfire och någon från hennes Royal Guard som vill att hon ska åka till sin hemplanet är bara tråkigt. Det minst intressanta i serien.

I en fightscen så åker "Original Titans" för att möta Dr.Light. Och alla har på sig enbart civikläder? varför? det är på kvällen visserligen men det är ändå korkat. Beast Boy som Oracle-liknande datanörd känns också som att man skrivit in det för att man ska slippa använda dyra CGI djur-effekter i varje avsnitt.

avsnitt 2 var ju knappt 40 minuter. Vilket är väldigt kort. Denna är något längre. Runt 47 minuter med eftertexter.

Mestadels ok, men skulle kunna vara betydligt bättre.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Titans fjärde avsnitt av säsong 2 är den typen av avsnitt de gjorde några gånger under första säsongen. Att ett avsnitt avslutas med en cliffhanger och så är hela nästa avsnitt en Flashback till saker som hänt flera år sedan. Detta är alltså ett sånt avsnitt. Personligen är jag ett största fanet av sådant. Titans är ju inte den enda TV serien som använder sig av den formen av berättande, men kanske just därför jag är lite trött på sånt.


Avsnitt tre avslutades så att man började undra om Titans vill göra "A Death in The Family" fast med Deathstroke i rollen som Jokern. Givetvis får vi inte svar på detta utan detta är ett avsnitt som dock visar Deathstrokes brutalitet. Detta är en riktigt skrämmande våldsam Slade Wilson som inte är nedtonad alls. Vi ser även Slades familj.


Avsnitt visar också anledningen varför första versionen av Titans la ner. En hel del bra action i avsnittet också. Välregisserad våldsam superhjälte-action.


Bortsett från att avsnittet är helt i Flashback, och troligtvis är nästa avsnitt åtminstone delvis det också(vilket jag tycker är lite frustrerande ) så var det här ett bra avsnitt. Ett av de bättre Titans avsnitten som gjorts tycker jag.


DC släppte en Deathstroke promo för kommande avsnitt:


https://www.youtube.com/watch?v=sV_ZRwMs1lM
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Avsnitt 2x5 av "Titans" börjar väldigt segt.

Jag var redo att börja gnälla att det är ett "spara pengar" avsnitt som TV serier gör ibland, att man tvingar fram enbart en massa dialogscener där folk tjafsar med varandra eftersom det är snabbt och billigt att filma sådana scener. Efter den rätt sega första halvan av avsnittet så trappas tempot upp och det blir riktigt spännande här. Det jag gnällt om tidigare väljer dock att gnälla mer om. Att karaktärerna har ett avslappnat förhållande till att ha på sig civila kläder och inte ha mask under de mest konstiga tillfällen. Det där med att hemliga identiteten inte är någon viktig grej är något som Greg Berlanti-producerade superhjälte TV-serier nästan alltid har. Jag stör mig på det. Det bästa i detta avsnittet är scenerna mellan Jason Todd och Deathstroke, även om det är irriterande att de dragit ut på "ska vi, eller ska vi inte göra vår version av A Death in The Family med Deathstroke istället för Jokern" storyt i flera avsnitt. Eftersom denna avsnitt slutar med en cliffhanger så kan man redan börja undra om nästa avsnitt handlar om något helt annat igen.

Riktigt snygga fightscener på slutet och jag diggar verkligen musiken av Clint Mansell och Kevin Kiner.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

Fasen det är bara du som ser serien tror jag.

Jag har inte irkat ön, men jag ska försöka senare, dp är det möjlugt att jag jan kommentera, om jag gillar det iaf, jag slutar se serier som inte rycker upp sig på npgra avsnitt, kanske dumt men varför slösa tid känner jag, jag känner så med serier med, eller böcker, varför läsa vidare när man inte gillar det?

Nu menar jag inte att denna serie ör så utan mer att jag hoppar av bara, för jag bryr mig inte vad okända tycker, masshysteri kring filmer att man måste tycka nåt bra, sån är jag inte.

Gillar jag inte det hela så är det inget mer med saken, det finns ju sällan några djupare tankar i det hör idag uaf, om det finns öht längre.

Man satsar på effekter, vilket kan vara nödvändigt, men sånt röcker inte för mig längre, jag är trött på det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Ja visserligen har man förhoppningar att någon annan ser den , vi är ju några stycken här på forumet som tittat på den första säsongen :).

Andra säsongen är bättre än första. Däremot är det inte felfritt och jag försöker ärligt nämna det som är bra och det som är kasst. Ojämn är ett ord också :).
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

Jo jag misstror dig inte, dumt kanske att läsa vad du skriver nen du avslöjar ju inget helt så det käns ok.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Kollat på avsnitt 2x6 och 2x7 medans forumet var nere.

Det blir bättre och bättre men den har sina brister som man antingen accepterar eller accepterar inte. Det att "cliffhanger" avsnitt följs upp av avsnitt som antingen är flashbacks eller handlar om något helt annat är något man får acceptera. Det är liksom regel att något slutar spännande, och nästa avsnitt handlar om den gången Dick Grayson eller Hawk och Dove var ute och handlade surdegsbröd. Ok, jag överdriver, men det är ungefär så :lol: . Och det att man introducerat så mycket i Säsong 2 gör att man sparat på andra grejer. Beast Boy har verkligen typ ENBART varit Garth som datanörd i bortsett från typ 2 klipp. Sen visas Raven nästan exakt som i serietidningarna, hennes krafter och utseende så det är bra. Och man har introducerat Superboy, alltså den versionen skapad på 90-talet och sen "revampad" av Geoff Johns under hans Titans run. Han Superboy är i stort sätt exakt som från serietidningarna, likaså Krypto :D . Men ja det har garanterat ätit av budgeten igen. Johns, och de andra inblandade i serien går igång lite för mycket på att bygga upp en gigantisk roster av karaktärer. Nu är ju det mesta bättre här i jämförelse med Säsong 2, men man kommer inte över detta faktum.

Avsnittet med Bruce Wayne, som t om hette "Bruce Wayne" var lite märkligt. Dick Grayson får liksom spader och tror att han ser och hör Bruce Wayne prata med honom under hela avsnittet. Detta gör då att man kan visa karaktären helt out of character eftersom det bara är ett hjärnspöke för Grayson. Det är lite kul, men udda.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

Appropå ett Teen Titans med Robin och Hawk & Dowe, så har det existerat, strax innan tidningen åter fick läggas ner sent 70tal i implotionen DC hade fanns denna grupp, dock även mer Djurpojken bla, så det mao inte taget ur luften som jag trodde.

Tror dock Dowe dog som Teen Titan, då.

Har börja läsa Johns Teen Titans från tidigt 00tal, den bygger stenhårt på föregångaren Wolfman och Perez succé, men nu är ju de gamla tonåringarna äldre och de som inte har nån egen plats sim säg Nightwing eller ör döda som Donna Troy är gruppens mentorer, Starfire, Cyborg och Changeling helt enkelt.
Ny Robin är stället ju tonåringen Tim Drake, den lite tänkande mer dektetivmässiga Robin som väl är död idag? I stället som här att den imo sämsta Robin Jason Todd är död.
Imulse, nya wonder girl för tiden och Superboy som fanns då, död nu, hälften Superman och andra hälften Lex Luthor.
Raven finns i bakgrunden men då gamla new teen titans slutade ned att hon gick i sin faders fotspår är hon inte medlem.

Deathstroke är given, alla hans ungar överallt som ör döda och allt vad det är, hämd och dylikt då han skyller på TT för misslyckandena.
Så sambandet med TV serien saknas, nte helt väntat då detta var länge sen innan allt trams började, bara det att jag inte läst denna, Johns skrev väl halva DCU då käns det som.
Min favorit då var dock JSA, och det var väl Robinson, men Johns är kompetent för de som gillar tillbakablickar från förr osv och det gjorde inte alla.
Personligen tycker jag det är trevligt med DCU historia som påverkar nåt ännu, trevlig serie.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Den ojämna "Titans" TV-serien har castat Barbara Gordon.

Det intressantta här är att skådespelaren har benprotes i riktiga livet.

https://variety.com/2021/tv/news/titans ... 234886752/

För en gångs skull så är mångfalds-castingen "rätt nära" serieförlagan. Lite intressant dock att de sökte specifikt någon som var rullstolsbunden, och närmast de kom var en tjej som har benprotes alltså. Har inget emot castingen, tycker det är bara ett intressant val. Det handlar ju om skådespel och folk som inte sitter i rullstol ska givetvis kunna spela folk med handikapp också.

Har aldrig sett henne i något, däremot ser hon ut som att hon passar rollen. Hoppas tredje säsongen blir avsevärt bättre än säsong två som var frustrerande att titta på.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Wakuran »

Det där kan ju vara rätt känsligt, numera. Om man castar någon som ska spela någon minoritet, med någon läggning eller med något handikapp, som den inte har i verkliga livet, så kan flera aktivistgrupper bli upprörda... Finns något argument om att de redan inte får spela 'normala' roller, och sen kommer de 'normala' skådespelarna och tar roller som de är mer lämpade för...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

Som sagt, har inget emot det i det här fallet, personen verkar passa rollen, har dock inte sett henne agera.

Däremot för mig så är det en grej med skådespel att skådespelarna faktiskt spelar helt annan typ av personer än de är i verkliga livet. Spelar ingen roll vilken läggning någon har. Ska man börja överdriva det så blir det väl grejer som att man inte länge får låta skådisar att gå upp/gå ner i vikt för roller utan att man ska hitta rätt kroppstyp också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av Agentum »

De missar att hon var Oracle i rullstolen, idag get jag inte riktigt men hon har väl även den rollen av och till vad jag sett ännu, men kan även vara Batgirl.

Hon som spelade henne i den gamla usla Birds of Prey var nog den bäst castade figuren fö.

Frågan är vad de vill hon ska vara i TV serien, personligen ser jag Batgirl som rött onödig med alla som kan utföra den "rollen" bättre, så henne som Oracle och allmänt den mer intellektuellt driven är ner intressant i min mening.0, även om hon kan gå om hon vill.

Nu har hon väl aldrig haft nåt med Tiden Titans att göra ska sägas och man saknar ju allt mer nån form av Birds och Prey från idag tycker jag.
Och då inte de där med Harley, det var inte bra, men ok det var film som tur var, Harley diskvaliserar jag från Birds of Prey.

Hawk and Dove gjordes ju bra i TT tex, problemet var flera av huvudfigurerna underligt nog imo, en kostnadsak givetvis.

Nu såg jag aldrig hela andra säsongen då det blev jobbigt att hitta dem då det ska säljas VPN numera, nåväl det behöver vi inte ta här.

Så jag lär inte så detta.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Titans (TV serie)

Inlägg av super85 »

De missar att hon var Oracle i rullstolen, idag get jag inte riktigt men hon har väl även den rollen av och till vad jag sett ännu, men kan även vara Batgirl.


Finns väl inget som säger att de missat det? hon kanske varit Oracle i rullstol //är det fortfarande? Nu ger jag inte den serien credd sådär eftersom jag litar på dem värst mycket. Bara att man inte sett en ruta av henne som Barbara Gordon än så man vet inte om hon varit/eller är Oracle också.


Hon som spelade henne i den gamla usla Birds of Prey var nog den bäst castade figuren fö.


Jag håller med Dinah Meyer var bra. Hon gjorde om rösten till Barbara Gordon i Arrowverses "Crisis on Infinite Earths" förra året.

Nu har hon väl aldrig haft nåt med Tiden Titans att göra ska sägas och man saknar ju allt mer nån form av Birds och Prey från idag tycker jag.
Och då inte de där med Harley, det var inte bra, men ok det var film som tur var, Harley diskvaliserar jag från Birds of Prey.


Hon är ju givetvis där eftersom det finns en koppling till Dick Greyson. Och att Batman-relaterade karaktärer är populära. Sen gillar den TV-serien mer att introducera karaktärer än att berätta bra historier.

Nu såg jag aldrig hela andra säsongen då det blev jobbigt att hitta dem då det ska säljas VPN numera, nåväl det behöver vi inte ta här.


Finns på svensk Netflix. Finns säkert som ful-stream också, men undviker ful-stream eftersom gillar inte få datorn full av spam.
Skriv svar