Någon bra TV-serie ni vet?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

Jag håller på att se igenom säsong två av "Stranger Things", och utan att spoila något så vill jag bara berätta att de första tre avsnitten är lite sega, men i det fjärde så börjar det att hända saker, och nu efter det femte så får jag stålsätta mig för att inte sitta uppe halva natten för att se klart resten.
Gillar särskilt hur Dustin har utvecklats och blivit ännu skönare! [:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Grumme skrev:Jag håller på att se igenom säsong två av "Stranger Things", och utan att spoila något så vill jag bara berätta att de första tre avsnitten är lite sega, men i det fjärde så börjar det att hända saker, och nu efter det femte så får jag stålsätta mig för att inte sitta uppe halva natten för att se klart resten.
Gillar särskilt hur Dustin har utvecklats och blivit ännu skönare! [:)]

Ja säsong 2 är riktigt vass den med. Den är lika bra som första säsongen tycker jag om inte bättre.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kollade just klart på Marvels Punisher första säsongen. Riktigt bra var den. Jag tyckte den var bättre än de serierna jag har läst. Sen tycker jag bättre om den här än de andra Punisher filmerna.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo ingen Punisherfilm har bluvit bra öht, jag har inte sett denna serien men han var ju med i DD serien så man kan väl iaf gissa lite.

Får se om jag orkar se den.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av BoJustBo »

Nej nej nej, alla tre punisher filmerna var bra :) Kan inte säga något om netflix versionen än dock.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Sandblaster »

The Punisher på Netflix är faktiskt riktigt bra. Förmodligen min favvo hittills av alla Marvel-serierna,efter Daredevil säsong 2. Fast uppenbarligen inte en serie för alla - 65% på Rotten Tomatoes :roll:
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av mib »

Tyckte Punisher var bra (gav den 7/10 på IMDB), hade svårt att släppa taget och kollade alla 13 avsnitten från fredag till söndag.

De andra Marvel-serierna på Flixen tyckte jag; Agent Carter säsong 1 var ok(6/10). Säsong 2 var en urusel slapstick som föll platt(3/10). Daredevil båda säsongerna var bra(8/10). Luke Cage hade en härlig stil(7/10). Jessica Jones serien var helt beroende av David Tennant som Kilgrave(7/10 gud vad generös man är), hur de ska lappa ihop en säsong 2 med Krysten Ritter som Jessica igen ska bli intressant att se. Ironfist och Defenders (6/10).
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av super85 »

BoJustBo skrev:Nej nej nej, alla tre punisher filmerna var bra :) Kan inte säga något om netflix versionen än dock.


Nånstans om man klipper och klistrar i alla de 3 långfilms Punisher filmerna så finns det material till en skaplig film. Den sista som gjordes "War Zone" var tok-dålig.

Jag har tittat på Netflix versionen och det är helt ok. För det mesta. De har valt att göra serien med en "krig förstör människor" vibb och det är väl rätt naturligt. Nästan alla karaktärerna har antingen blivit psykiskt eller fysiskt skadade av krig.

För det mesta är det sevärt. Sen faller den i typiska Marvel Netflix dippar med avsnitt där det inte händer nånting alls. Helt ok.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Warzone skådisen hade rätt utseende med min, det var nog allt bra där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

Nu har jag avverkat den första säsongen av westernserien "Deadwood", och det är väl lite blandade känslor.
Det tog några avsnitt att komma in i serien och få feeling för de olika karaktärerna, men när jag till slut kände att "nu börjar det att bli riktigt intressant", så drog de ner tempot igen.
Visst, det finns våld, bröst, sprit och lera så att det räcker åt alla, men jag har svårt att få den där känslan när man inte vill gå och lägga sig, utan bara se ett avsnitt till. Och ett till. Och ett till...

Jag har påbörjat säsong två, men blir den inte väldigt intressant väldigt snart, så kommer jag nog att lägga ner den, och gå äver till min nyinköpta bd-box med "The Wire" istället. [8D]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av smorkin »

Grumme skrev:Nu har jag avverkat den första säsongen av westernserien "Deadwood", och det är väl lite blandade känslor.
Det tog några avsnitt att komma in i serien och få feeling för de olika karaktärerna, men när jag till slut kände att "nu börjar det att bli riktigt intressant", så drog de ner tempot igen.
Visst, det finns våld, bröst, sprit och lera så att det räcker åt alla, men jag har svårt att få den där känslan när man inte vill gå och lägga sig, utan bara se ett avsnitt till. Och ett till. Och ett till...

Jag har påbörjat säsong två, men blir den inte väldigt intressant väldigt snart, så kommer jag nog att lägga ner den, och gå äver till min nyinköpta bd-box med "The Wire" istället. [8D]

En stor favorit för mig. Mycket trögstartad och jag irriterade mig framförallt på Calamity Jane som jag tyckte spelade uselt. Det som vände för min del var när jag insåg att jag borde se den som en mycket medveten teatralisk tv-serie som inte alls försöker vara realistiskt nitty-gritty. Och teater à la Shakespeare snarare än Strindberg :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

Låter ju initialt litet som en Rednex-video...

(Bortsett kanske från det där med Shakespeare...)


Edit. Oj, vad gammal den verkar vara. Nämndes redan i första sidan av tråden...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av BoJustBo »

Såg färdigt Stranger Things sesong två i helgen. Fortfarande mycket bra tv serie med det känndes som de hade lite för många karaktärer denna gång så man fick inte känna de nya så värst väl och många av de gamla fick sina roller reducerade (tre av de fyra ungarna som ju var huvudrollerna i första sesongen till exempel.)
Kändes lite krystat med all pop och rock musik i vartända avsnitt också, helt klart ett resultat av en utökad budget då sesong ett bara hade en enda låt om jag inte minns fel.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Ala »

Mycket snack om Stranger Things och Punisher ser jag :)

Personligen så fullkomligt älskar jag både säsong ett och två av Stranger Things, vilken magnifik serie!

Jag tyckte att Punisher var grym, även om det inte var lika mycket punishing som jag hoppats på, om ni förstår vad jag menar. Det fick de ju ur vägen i säsong två av Daredevil, men jag hade velat ha en mer "klassisk" Punisher-serie liksom.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av mib »

Godless på Netflix om man gillar western tema
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

smorkin skrev:Det som vände för min del var när jag insåg att jag borde se den som en mycket medveten teatralisk tv-serie som inte alls försöker vara realistiskt nitty-gritty. Och teater à la Shakespeare snarare än Strindberg :-)


Det var ett väldigt bra tips! Jag tillämpade din taktik på de senaste avsnitten, och det hjälper faktiskt. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

Är det någon som har sett tv-serien "Vikings"?
8.6 på IMDb gör mig nyfiken på den.

http://www.imdb.com/title/tt2306299/?ref_=nv_sr_1
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jag har bara sett nåt enstaka avsnitt för många säsonger sedan av Vikings så jag hänger inte med, men det handlar just om vikingatiden iaf så som amerikaner tänker sig den.

En Skarsgård är ju en av huvudpersonerna och har väl hjälpt dem med en del saker som lätt blir fel när amerikaner gör viking.

Det är så många säsonger nu och då när jag inte sett någon så blir jag lite som att jag inte vet om jag ska orka se ikapp, jag vill inte hoppa på serier mitt i.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Jag har bara sett nåt enstaka avsnitt för många säsonger sedan av Vikings så jag hänger inte med, men det handlar just om vikingatiden iaf så som amerikaner tänker sig den.

En Skarsgård är ju en av huvudpersonerna och har väl hjälpt dem med en del saker som lätt blir fel när amerikaner gör viking.

Grundidén och manuset ska tydligen komma från britten Michael Hirst, som verkar ha ett gediget historieintresse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Hirst_(writer)

(Det verkar förresten som de svenska skådespelarna pratar svenska i en del scener där vikingarna möter engelsmännen och de inte förstår varandra.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jag hörde nåt om, att det bla handlade om att resa "Sverige" i nåt avsnitt tex, där ser du ungefär nivån, men det rättades inna det filmades vad jag förstår så det är inte yppersta historieläge så at säga, men då kanske det inte vore så värst intressant heller.
(det är säkert så att det där du pekar på är ett grundmanus, det är ju inte en film detta)

Jag menar våra gamla fina Korpenfilmer var väl inte heller max historiska även om de ju var bra, jag har alltid undrat varför inga fler gjordes.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar