Bästa farbror joakims liv serien - Gruppspel 1

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Vilken är den bästa farbror joakims liv serien?

Den siste av klanen von anka
0
Inga röster
Mississippis betvingare
0
Inga röster
Vagabonden i vilda västern
0
Inga röster
Kopparbergens konung
1
50%
Von anka borgens godsherre
0
Inga röster
Afrikas anka
0
Inga röster
I näbbdjurets drömspår
1
50%
En argonaut i klondike
0
Inga röster
En miljardär i högländerna
0
Inga röster
Fort ankeborgs försvarare
0
Inga röster
 
Antal röster: 2

Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Bästa farbror joakims liv serien - Gruppspel 1

Inlägg av Wildis90 »

Det vore kul att se vilken farbror joakims liv serie som är favoriten! Eftersom det finns så många så delar jag upp det på 2 olika omröstningar och sedan med kvartsfinal, semifinal och final. Vi börjar med 20 st serier, i kvartsfinalen 10, i semifinalen 5 och i finalen 3. Jag funderar på att ha två veckors mellanrum mellan omröstningarna så hinner alla tänka ett tag [:)]

Jag har samma inlägg i båda omröstningarna, jag hoppas att det inte strider mot regel 1.5

1.5 Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta samma inlägg i flera olika trådar, är inte tillåtet. Välj vilken tråd du tror passar bäst innan du postar inlägget och håll sedan diskussionen i den tråden.

Att däremot diskutera en sak från flera olika perspektiv i olika trådar är naturligtvis tillåtet, så länge det görs under iakttagande av 1.4.


Med vänlig hälsning, Wildis90 :D

/Omröstningen accepteras, men ges tydligare rubrik. Admin
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Bästa farbror joakims liv serien - Gruppspel 1

Inlägg av Rufus »

Don Rosa är en trevlig man att träffa, och det var en kul grej (Farbror Joakims liv) som han gjorde med Carl Barks serier. En slags hyllning till Carl Barks, där han väver samman Barks serier. Men att dessa hyllningsserier i sig skulle vara så utmärkande att det skulle vara meningsfullt med en omröstning om dom, håller jag inte med om. För mig är det ungefär som att ha en omröstning om vilket kapitel som är bäst i en roman.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bästa farbror joakims liv serien - Gruppspel 1

Inlägg av Agentum »

Nej det är väl sammansättningen egentligen som funkar här, gammalt blandat med nytt.
Det var nog inte helt lätt att få det att faktiskt fungera på det sätt han gjorde.

Han kunde ju struntat i Barks och bara tex löst baserat allt ovanpå, han upprepar ju ofta att ingen skulle märkt en skillnad men jag tror absolut folk gjort det särskilt på denna sidan Atlanten.

Sen är ju inte alla delar med ovan, tex sista släden till Dawson.
Visst det är väl inte en renodlad Joakims liv då det ju är när han redan är hejdlöst rik, och bara har återblickar och sådant.

Och den när han släpar med sig Gullan för att hon ska lära sig hur mycket jobb det är att gräva guld.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bästa farbror joakims liv serien - Gruppspel 1

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Sen är ju inte alla delar med ovan, tex sista släden till Dawson.
Visst det är väl inte en renodlad Joakims liv då det ju är när han redan är hejdlöst rik, och bara har återblickar och sådant.

Och den när han släpar med sig Gullan för att hon ska lära sig hur mycket jobb det är att gräva guld.

Tror inte "Sista släden till Dawson" är del av Rosas officiella kronologi.

"När Yukons hjärtan glimmar" listas i den andra omröstningen.

Edit: Ah, båda listades i den andra omröstningen. Och nu vet ju både du och jag det...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar