Fel författare

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Fel författare

Inlägg av Kung Orne I »

Denna tråd kom upp som oläst för mig i listan bland "Visa nya trådar":

viewtopic.php?f=71&t=4569

Robrocker är Författare vilket man ser om man går in i tråden. Men i listan över "Visa nya trådar" står JAG som författare. Märkligt? Jag har skrivit andra inlägget.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fel författare

Inlägg av UlfK »

Kung Orne I skrev:Denna tråd kom upp som oläst för mig i listan bland "Visa nya trådar":

viewtopic.php?f=71&t=4569

Robrocker är Författare vilket man ser om man går in i tråden. Men i listan över "Visa nya trådar" står JAG som författare. Märkligt? Jag har skrivit andra inlägget.


Vad jag kan läsa mig till har tråden slagits ihop med andra under sin livstid. I och med att detta, och att den är skapad i gamla forumprogramvaran, kan det ha smugit sig in ett databasfel närsomhelst, dvs det är väldigt svårt att felsöka och svårt att avhjälpa. Du får nog stå ut med att stå kvar som trådförfattare, är jag rädd. Men tack för att du är uppmärksam, Orne.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fel författare

Inlägg av rkaj »

Jag har också lagt märke till att jag ibland står som trådskapare på trådar där jag skrivit det andra inlägget. Jag har fått för mig att det har gällt väldigt gamla trådar där den riktiga trådskaparen inte finns kvar på forumet och kanske inte aktiverat sitt konto efter det mjukvarubyte där alla konton stängdes av?

Men det är bara en gissning baserat på vad jag har råkat lägga märke till ...
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fel författare

Inlägg av UlfK »

Det är en liten egenhet i forumprogramvaran. Databasen skiljer på trådar och inlägg i trådar. Första inlägget sparas (dumt nog) i trådposten i trådtabellen, resterande i inläggstabellen. Som gjort för mismatch. Jag är ganska övertygad om att problemet uppstod då vi gick till nya forumet, jag såg det under testerna och fixade. De havererade trådarna är förmodligen gamla trådar från en version av den förra forumprogramvaran som inte lagrade trådstartarinfo på samma sätt.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar