Amerikanska MAD lägger ner.

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av Wakuran »

Läste precis att amerikanska MAD lägger ner i år. Nytt material kommer bara publiceras i årliga specialnummer, och i övrigt kommer titeln bara användas för samlingar med material från tidningens långa historia.

https://www.hollywoodreporter.com/news/ ... rs-1222636
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av Agentum »

Tja, de har överlevt alla liknande.

Jag har aldrig läst en ny blaska, jag menar de gamla ör ju döda eller har lagt av.

Hur ersätter nan nåt sånt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av super85 »

Paul Levitz har ju flera gånger kommenterat att man verkligen försökt att få fart på MAD men att man aldrig riktigt lyckats.

"I've been proud to be a friend to some of the gang since my adolescence, and to have served as MAD's publisher for 17 years," wrote former DC Publisher Paul Levitz on Facebook. "I can't say I contributed much to its glory: I never found the business model to help it adapt to the changes in our culture, to kids' reading patterns, and technology that has accelerated the cycle of snark. But we tried, again and again."


https://www.newsarama.com/45875-mad-mag ... tands.html

Jag gillar ju givetvis också MAD. Men erkänner att jag inte läst den på flera år i annat form än alla de tidningar jag själv har inhandlat från antikvariat under åren.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av Agentum »

Jo och som sagt, de som en gång var MAD är döda eller väldigt gamla.

Idag är kanske inte den typen av serier populära, de hade ju en tv serie med några år dock, allt baserat egentligen på hur MAD var förr, kanske tidningen var så med.

Det var nog svårt att avancera, så när de äldre försvann kunde man bara kopiera dem egentligen, bättre öndp att den lägs ner än blir säg som MTV som på min tid var en musikkanal och om sånt kring detta, idag förstår jag inte namnet öht, det är barnsliga tv serier vad jag förstår, det övergick via en vedervärd hiphop gangsta bajs kanal till vad det är nu, före det var det ju väldigt inne.

Betydet MTV nåt längre för tittarna? Jag tror inte det för de var inte ens födda när det var en musikkanal.

Jag menar hur fel det kan bli; ch att MAD men med ett innehåll av annat slag ändå vore oönskat oavsett om det funkat.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av super85 »

Lite OT men MTV exemplet är rätt roligt. MTV visar allt annat än musikprogram och musikvideor. Sen äger de en kanal som heter VH1 som enbart visar musikvideor och konserter osv, så att den kanalen är vad MTV en gång var. Lite lustigt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Amerikanska MAD lägger ner.

Inlägg av Agentum »

Ja just, de ville till slut ha båda sakerna.
Men de vände dem fel, MTV ör ett trademark och därför vågar de inte byta på namnen.

MTV var ju enormt stort en gång i tiden som sagt, så började de sponra hip hop rap musik enbart, till slut slog tom amerkanerna av tvn, hör hade vi gjort eådet för länge sen, fast jag min att det sändes ändå på kabeltv.

Nåväl det var janske inte en perfekt liknelse över möjligheten att förnya MAD.
Ibland tar det slut, tyvärr inte alltid på toppen.

Men det är skönt att Larson, Bill Watterson mfl verklige la av innan det blev för mycket, under tiden ville alla vara dem, kopieringar överallt särskilt av Larson, jag läste några åår av Ernie 96-97 och Larson 1992, och inte mycket är bra nog att klara sig självt, mer än Ernie.
Men j vad många liknande det fanns, dör ungen är i en fantasivärld och bygger monstersnögubbar mm, antar att just inget av det där överlevde länge, inte för att jag tänker kolla haha.
Som sag ibland är ett äkta slut; nnan det blir löjligt det bästa man kan göra.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar