Uppsala Comix

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2015

Inlägg av Ala »

Grumme skrev:Jag besökte mässan för första gången i år (trots att jag bor i stan! :oops: ), och det var riktigt kul.
Köpte signerade album av Darnell (Herman Hedning) och Achdé (Lucky Luke), som jag planerat, men även av Ellen Ekman (Lilla Berlin) och Johanna Kristiansson (Katten Nils). [:)]

När dessutom Albumförlaget var på plats med mässpriser, så kunde jag inte låta bli att komplettera med (nästan) alla album jag inte köpt från dem hittills. Inte minst det senaste, "En ohelig allians" ser mycket lovande ut.
Linda & Valentin har det skrivits så många lovord om här på forumet, så jag köpte den första samlingsvolymen för att se om den faller mig i smaken.
Samma sak med Dylan Dog, med den (lilla) skillnaden att jag slog till på alla sex albumen till paketpris.

En kompis (jo det är faktiskt en kompis, inte jag) blev lyrisk när han fick höra att det såldes en toktjock samlingsbok med den tecknade porrserien James Fjong, som var stor på 70-talet, så en sådan införskaffades också. (För hans räkning)

Sammanfattningsvis så var det en mycket lyckad dag, (och betydligt dyrare än jag tänkt mig). Det är inte omöjligt att det blir ett återbesök nästa år, lite beroende på vilka som kommer dit. [:)]


Jag håller med dig. Jag bor också i Uppsala och är lite av en stamkund på Seriezonen, men även för mig var det mitt första besök och jag tyckte också att det var riktigt roligt!
Jag shoppade inte loss riktigt lika mycket som dig, men fick med mig lite godbitar hem. Fantomens Julalbum 2007, Flash Gordon: Zeitgeist (en miniserie om tio nummer, komplett och i bra skick) och Ghost Rider: The Hammer Lane (samma som FG men sex nummer). Även min sambo, som vanligtvis inte är jätteinne på serier fick med sig en del godbitar hem, bl.a. två (signerade) album av Nina Hemmingson.
De föreläsningar jag besökte (Ulf Granberg, Nina Hemmingson & Ellen Ekman, Achdé och 2000AD) var bra, roliga och informativa. Dock hade jag hoppats på mer Fantomen från herr Granberg.
Fortsätter de med liknande stora, internationella (eller Fantomen-relaterade) gäster så är det här nog inte sista gången jag besöker mässan.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Uppsala Comix 2015

Inlägg av Kattmannen »

Jag besökte mässan för tredje året i rad (var inte där 2012). Det var riktigt bra. Lyssnade även på föredraget med Darnell, intressant även om jag annars inte är så intresserad av just Herman Hedning.

Jag köpte bl.a. Linda & Valentin samlingsalbum 2-3, Metabaronerna album 2-6, Thomas Olsson – Församlingen (fick den signerad), några udda danska serier, Hammerfall del 2-4 och lite andra saker som enstaka ex av Kalle Anka, Arne Anka, Spirou och MAD.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2015

Inlägg av rkaj »

Nu har jag fått ihop en liten mässrapport också.

Bild
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Uppsala Comix 2016?

Inlägg av Kattmannen »

Är det någon som vet när Uppsala Comix 2016 kommer att gå av stapeln?
Länk?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix 2016?

Inlägg av Wakuran »

Kattmannen skrev:Är det någon som vet när Uppsala Comix 2016 kommer att gå av stapeln?
Länk?

Det står "Publiceras inom kort" på hemsidan. Tidigare har det varit mellan mars och april.

http://uppsalacomix.se/

Det finns förresten en serietävling om att illustrera 2016 års folderserie. Deadline 28 september.

https://www.facebook.com/uppsalacomix/p ... 74/?type=1
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Uppsala Comix 2016?

Inlägg av Kattmannen »

Då verkar det troligt att datum kommer att meddelas efter den 28/9.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix 2016?

Inlägg av Wakuran »

9-10 april, har det meddelats nu.

Årets tema ser ut att vara pistaschgrönt...

http://uppsalacomix.se
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Uppsala Comix 2016?

Inlägg av Kattmannen »

Wakuran skrev:9-10 april, har det meddelats nu.

Årets tema ser ut att vara pistaschgrönt...

http://uppsalacomix.se


Tack Wakuran :)
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Sandblaster »

http://www.uppsalacomix.se/

Mycket frestad att åka till Uppsala nästa helg, åtminstone på söndagen. Fast lite synd att missa Wahlberg.

Någon som kan tipsa om schyste (och billigt) närbeläget boende om man skulle få för sig att göra det till ett 'helg-besök'? [?]
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Rufus »

Sandblaster skrev:http://www.uppsalacomix.se/

Mycket frestad att åka till Uppsala nästa helg, åtminstone på söndagen. Fast lite synd att missa Wahlberg.

Någon som kan tipsa om schyste (och billigt) närbeläget boende om man skulle få för sig att göra det till ett 'helg-besök'? [?]


Jag har övernattat på Uppsalas vandrarhem och det var helt OK. I och för sig var det många år sen nu (2004).
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Göran Semb »

För en hundring kan man få hyra en (kanske litet väl mjuk) säng hemma hos mig. Så pass långt från tågstation (5 km) och mässa att man nog får lägga på två bussresor på kostnaden, dock.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Wakuran »

Göran Semb skrev:För en hundring kan man få hyra en (kanske litet väl mjuk) säng hemma hos mig. Så pass långt från tågstation (5 km) och mässa att man nog får lägga på två bussresor på kostnaden, dock.

Själv ska jag nog ta en dagsbiljett från Stockholm över söndagen, men annars så, för kännedom, det finns ingen möjlighet att hyra en cykel?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Göran Semb »

Om du menar av mig så nej; man finge gärna låna den jag inte använder, men det är punktering på den. Om kommunen eller någon annan har cykeluthyrning har jag inte koll på.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Grumme »

Jag kommer antagligen inte att gå i år, men det hade onekligen varit roligt att få träffa debutanten Frida Malmgren som skapat "Tjejerna på Höjden".
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av rkaj »

Jag kommer att bo på City Stay, granne med själva Uppsala Comix. Fast det var inte lika billigt i år som förra året ...
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Grumme »

Jag kommer inte att kunna besöka mässan i år. Finns det någon forumit baserad mellan Uppsala och Gävle, som tänker gå och kan tänka sig att göra ett par inköp för min räkning? [?]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Sandblaster »

Sista sekund men....ingen i Borlänge/Falun trakten som tänker brumma ner i morgon med bil och har plats över? [8)]
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av burnout »

Sandblaster skrev:Sista sekund men....ingen i Borlänge/Falun trakten som tänker brumma ner i morgon med bil och har plats över? [8)]



Tyvärr, hade tänkt åkte, men kom lite annat i mellan blev inställt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uppsala Comix 2017 1-2 april

Inlägg av Wakuran »

Nu var jag kanske den enda i Sverige som närvarade på båda de svenska seriefestivalerna den här helgen; Malmö och Uppsala, men det kommer nog inte bli en vana... Allt det där rännandet tar på krafterna...

Hur som helst var Uppsala lyckat. Det är ju inte så stort, men det var välbesökt för formatet. Jag missade början av festivalen, då jag åkte från Stockholm, men hann i tid till att höra INJ Culbard prata och signera flitigt och splasha slut de flesta av förlagets böcker.

Kul också att svensk fantastik och fantasy visar framfötterna, där jag köpte på mig signerade böcker av Vei, Martilo och Stor-Jobal.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Uppsala Comix 2018

Inlägg av Kattmannen »

När kommer Uppsala Comix 2018 att gå av stapeln?
Skriv svar