San Diego International Comic-Con

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Grumme »

Årets San Diego International Comic-con fick ett oväntat, men bejublat framträdande.
Darra månde människorna...

http://www.smosh.com/smosh-pit/loki-cra ... -comic-con
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:
Labrador Road 26 skrev:Vilken karaktär är det mellan Cap och Wasp?

Vet ej. Jag förutsatte att det var någon Avenger eftrsom jag kände igen de övriga. Vad säger forumets Marvel-läsare? (Om det nu är en Marvel-figur...?)

Man tycker ju den där strålpistolen borde vara avslöjande?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Unga fröken Stella Koslowski gästbloggar på Comic-Cons officiella blogg om hur det är att vara där för första gången med pappa. En del barn har det väl förspänt på seriefronten... [;)]

Bild

Far & dotter Koslowski på hemmaplan i Aptos, CA.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu finns det mesta om årets besök i San Diego beskrivet i bloggen. Jag har inte korrläst ordentligt, men det får duga tills vidare. [:p] Återstår att skriva färdigt alla bildtexter på flickr.com och skanna skissboken. Jag räknar med att detta är klart senast tisdag nästa vecka.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Hur komer det sig att du besöker den där var år?
Är det helt med egna pengar och intresse eller finns det nån som backar dig?

Det vore ju kul att se, men kostnaden är mer än vad man har råd med helt enkelt och dessutom vet man ju inte ens var fan man ska ta vägen osv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Agentum skrev:Hur komer det sig att du besöker den där var år?
Är det helt med egna pengar och intresse eller finns det nån som backar dig?

Det vore ju kul att se, men kostnaden är mer än vad man har råd med helt enkelt och dessutom vet man ju inte ens var fan man ska ta vägen osv.

Det är helt och hållet på grund av eget intresse som jag åker, och någon backning är det inte frågan om. Nu är ju inte Comic-Con det enda jag gör på USA-semestern, då skulle det bli ekonomiskt oförsvarbart, men säg att det nog är 50% av anledningen till att jag åker dit.

Grov kalkyl ser ut så här:
Flygbiljett mellan 8.000:- och 10.000:- beroende på i hur god tid man är ute (om nu inte Norwegian ställer prisbilden på huvudet). Kommer man till LA måste man dessutom ha tågbiljett till San Diego.
Hotell mellan 4.000:- och 6.000:- beroende på hur nära man vill bo (mitt hotell i Point Loma kostar ca 5500:- för 5 nätter).
Inträde (om man inte är proffs eller press) $175.
Och sen måste man ha lite rörelsekapital för mat, nöjen och inköp av kulturgods, så jag tror det är svårt att komma under 20.000:-.

Sen är det naturligtvis upp till var och en om man tycker det är värt det eller ej. (Jag roade mig för några år sen med att räkna ut timpriset om man hängde där hela tiden comi-con var öppen.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Jo, jag menade inte att du kastar bort pengarna. men det är kul att du åker dit och inte som många andra bara drömmer om saken.

Du måste ju träffa massor av personligheter, särskilt om du är öppen.

Vissa kan ju snacka med vem som helst.

Inträdet är dock en väldigt liten summa märker jag:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Agentum skrev:Jo, jag menade inte att du kastar bort pengarna. men det är kul att du åker dit och inte som många andra bara drömmer om saken.

Jag sitter i den positionen att jag bara behöver ta hänsyn till mig själv* vid semesterplaneringen. Andra blir kanske nerröstade i familjerådet när övriga hellre leker följa john med grannar och vänner och styr kosan mot sydostasiens semesterparadis. Som tur är kan man ju inte i min familjesituation ens viska om att åka till Thailand utan att bli betraktad med misstänksamhet av övriga världen, så även om jag nu inte har ringaste önskan att tillbringa ledigheten där är det tryggt att veta att den möjligheten inte finns... [:p]

*) Sportvagsnsemestern måste dock koordineras med övriga deltagare, men brukar som regel inträffa vecka 31.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Grumme »

K-E Lindkvist skrev:*) Sportvagsnsemestern måste dock koordineras med övriga deltagare, men brukar som regel inträffa vecka 31.


OT: Pratar vi CCW i Rättvik? :)
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Grumme skrev:OT: Pratar vi CCW i Rättvik? :)

Nix! Den har jag hoppat över de senaste åren (för övrigt brukade jag bara vara där den kvällen Eva Eastwood gjorde sitt framträdande, glömmer aldrig hennes spelning 2003). Italiensk sportvagn är heller inte direkt vad man bör begagna sig av som fortskaffningsmedel vid detta tillfälle (många av besökarna har skygglapparna på mot andra delar av bilhobbyn), och dessutom har jag ju Power Meet på hemmaplan... [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu har de första namnen på nästa års gästlista för Comic-Con tillkännagivits. Som hedersgäst kommer det att bli svårt för Don Rosa att uppträda inkognito som han brukar... Och han kan nog säga "hej då" till de läckra texmex-middagar han polare seriehandlaren brukar bestå honom med när han bor hos honom. Nu blir det antagligen rum på Marriott, Hilton Bayfront eller motsvarande och aktiviteter varje kväll. Stackars han! [;)] [:o)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag tror i och för sig inte att det är så där värst stor överlappning mellan seriefestivalen i Angouleme och Comic-cons besökare, men det känns onekligen lite som ett tjuvnyp från den senares arrangörers sida att man lagt starttidpunkten för proffsanmälningarna samtidigt som troligen de flesta besökarna i Angouleme antingen är på väg dit, checkar in på sina hotell eller äter tidig middag... [B)] Å andra sidan är väl den förhärskande uppfattningen bland dessa att Angouleme är så mycket större och fiiinare än Comic-con så det känns inte som någon större förlust om någon skulle missa chansen att få biljett till San Diego i juli. [:p]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag noterar (inte utan en viss förvåning och utan att göra några ytterligare jämförelser) att platserna i nästa års vasalopp tog slut på fyra minuter medan biljetterna till Comic-Con räckte i nästan en och en halv timma i år... En någorlunda kvalificerad gissning är att det är mer än en halv miljon presumtiva besökare som fajtas om ca 120000 tillgängliga platser (Comic-Con berättar aldrig hur många unika identiteter som uppehåller sig i det så kallade "väntrummet" där man hamnar innan man får köpa sina hett åtråvärda biljetter).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Antalet returnerade biljetter till årets Comic-Con har tydligen varit så begränsat att man nu två veckor innan returtiden är över går ut med ett meddelande om att det inte kommer att bli någon extra utförsäljning i juni som det alltid varit tidigare år.

Det är egentligen inte så konstigt om man tänker efter, för i och med de ökade svårigheterna att tillskansa sig en biljett har säkert de som köpte "bara utifall" minskat rejält och därmed också returerna. Nu är antagligen merparten av de med biljett så devota och inriktade på ett deltagande att bara någon form av naturkatastrof eller annan force majeure kan hindra dem. Ergo: minimalt med returer. Men naturligtvis surt för dem som hittills levt på hoppet. [:I]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag försöker skriva någorlunda regelbundna uppdateringar på Twitter.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från onsdag (Preview Night):

Bild

Holly Golightly i grönt.

Bild

Art Baltazar & Franco Aureliani, banérförare för bra barnserier.

Bild

Turturduvorna Jimmy Palmiotti & Amanda Conner i Artist's Alley.

Bild

R.C. Harvey & Don Rosa har kul på Preview Night.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från torsdag:

Bild

Jimmy Palmiotti & Amanda Conner tilldelas var sitt Inkpot-pris.

Bild

Rich Koslowski visar sina nya minityrer bakom bordet i Artist's Alley.

Bild

Massrymning från Arkham Asylum? Nej,cosplay på torsdagen.

Bild

Randy Reynaldo med senaste numret av Rob Hanes.

Bild

Scott Shaw! inleder min nya skissbok med en bild på Rodney Rabbit vis ritbordet.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Bilder från torsdag:

Bild

Massrymning från Arkham Asylum? Nej,cosplay på torsdagen.

En kvinnlig Two-Face? Är det någon kanonisk karaktär, eller vara crossplay?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:En kvinnlig Two-Face? Är det någon kanonisk karaktär, eller vara crossplay?

"Crossplay"? Är det så det heter? Som svar på frågan: Troligen det senare, men helt säker kan man ju aldrig vara...?

Bilder från fredagen:

Bild

Seriegallerist Scott Eder i montern bland alla sina dyrgripar.

Bild

Den alltid ytterst älskvärde Batton Lash som berättade att han känner Bob Smith personligen och delat studio med honom en gång i tiden.

Bild

Terry & Rachel Dodson i montern. Om jag lyckas ta mig dit nästa år är jag garanterad plats på Terrys skisslista (den var extra kort i år, 4-5 st mot det normala 8-9).

Bild

Dan Parent med signerad conventionutgåva.

Bild

Neal Adams berättar sin version av hur rent otroligt korkad serieindustrin var (och är).

Bild

Jaime Hernandez har skissat en "don't mess with me"-Hopey åt mig.

Bild

Den här damen har jag fotograferat förr. Alla kan lätt begripa varför. [:o)]

Bild

Får man döma av alla positiva kommentarer jag fick på fredagen (från båda könen, men flest kvinnor) är jag bärare av Comic-Cons snyggaste hawaii-skjorta. Och då är konkurrensens både stor och knivskarp! [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från lördagen:

Bild

Don Rosa får ett Inkpot-pris.

Bild

Alltid lika trevlige Thom Zahler med volym 4 av Love & Capes.

Bild

En lätt avundsjuk Alex Segura med samtliga tjugo sidor av "Occupy Riverdale"-serien som han är författare av.

Bild

På lördag är Holly Golightly pretty in pink.

Bild

En av de absoluta höjdpunkterna på Comic-Con för mig ar That 70's panel. Mark Evanier, Elliot S! Maggin, Anthony Tollin, Len Wein. Sittande Steve Leialoha, Walt Simonson och Louise Simonson.

Bild

1700-talsversioner av Poison Ivy & Harley Quinn. Snyggt genomfört med välgjorda dräkter.

Bild

Middag med Shelly & Patrick Block vars kickstarterkampanj nu närmar sig målet $20,000.

Bild

"Vykort från San Diego".
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar